۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85430711
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مراکز ثابت و سیار خون‌گیری گلستان در شب‌های قدر فعال است

گرگان- ایرنا- مدیرکل انتقال خون گلستان با اشاره به آمادگی انتقال خون برای خونگیری از شهروندان در لیالی قدر، گفت: سه مرکز ثابت و پنج مرکز سیار در شب‌های قدر به طور ویژه آماده دریافت خون است.

فاطمه محمدی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اعلام نیاز همیشگی گلستان به خون اظهار کرد: در شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان، مراکز اهدای خون ثابت در گرگان و گنبدکاووس فعال است.

وی با بیان اینکه مرکز خونگیری علی‌آبادکتول در شب بیست و سوم از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه شب آماده دریافت خون از مردم است، افزود: همچنین در شب‌های قدر، ۶ تیم سیار در حاشیه اماکن متبرکه و محل اقامه دعای شب‌های احیا مستقر شده و نسبت به دریافت خون علاقمندان اقدام می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، تیم سیار خونگیری در شب‌های قدر در آستان مقدس امام‌زاده عبدالله(ع) و مصلی گرگان و شب بیست و یکم رمضان در شهرستان گالیکش و شهر سرخنکلاته، شب بیست و سوم ماه رمضان در روستای نودیجه و شهرستان کلاله مستقر هستند و به خون‌گیری می‌پردازند.

به گفته محمدی؛ سال گذشته ۷۵ هزار ۷۲۲ نفر گلستانی برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار مراجعه کردند که از این تعداد ۶۶ هزار و ۵۲ نفر موفق به خون‌دهی شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هشت هزار و ۹۶۴ نفر برای بار اول خون اهدا کردند، تصریح کرد: همچنین ۱۵ هزار و ۵۶۴ نفر جزو اهداکنندگان باسابقه و ۴۱ هزار و ۸۷۹ نفر اهداکننده مستمر بودند.

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: سال گذشته از مجموع اهداکنندگان گلستانی ۶.۵ درصد معادل چهار هزار و ۲۸۹ نفر زن بودند.

محمدی ذخیره خونی گلستان در شرایط فعلی را ۸.۶ روز اعلام کرد و یادآور شد: اهداکنندگان ایثارگر بار دیگر با اهدای بی‌دریغ خون خود، پیام ایثار و همدلی را در مراکز و تیم‌های سیار خونگیری گلستان زنده کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha