۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85430651
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رونق بوم‌گردی‌های کلاله در نوروز ۱۴۰۳

۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۰۳
کد خبر: 85430651
رونق بوم‌گردی‌های کلاله در نوروز ۱۴۰۳
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله گفت: ۲۲ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از ۲۵ اسفندماه تاکنون در اقامتگاه‌های شهرستان ساکن شدند که بیشترین اسکان با ۱۲ هزار نفر مربوط به بوم‌گردی‌ها است.

محمدعلی سرگزی روز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بوم‌گردی‌ها را از جمله ظرفیت‌های شاخص گردشگری کلاله معرفی کرد و افزود:‌ بیشترین علاقمندی گردشگران در سفر به این شهرستان حضور در طبیعت و مشاهده زندگی روستایی است که برای فراهم کردن شرایط اسکان بهتر آنان، علاوه بر فعال بودن مراکز اقامتی شهری، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی از سال ۹۵ مورد حمایت قرار گرفت و در این چند سال ۴۰ واحد بوم‌گردی راه‌اندازی شد.

وی افزود: کلاله با داشتن بیشترین واحدهای بوم‌گردی استان گلستان، یک چهارم از اسکان مسافران در این واحدها را به خود اختصاص داده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله ادامه داد: از مسافران در ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ خانه مسافر، ۳۰ زائرسرا، هفت مزرعه گردشگری و هشت مدرسه با ۴۹ کلاس درس این شهرستان پذیرایی می‌شود.

سرگزی گفت: همچنین تاکنون ۲۸۱ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و توریستی بازدید کردند که در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: بیشترین بازدید از ظرفیت‌های گردشگری کلاله در این مدت با ۲۰۵ هزار نفر مربوط به زیارتگاه‌ خالدنبی است.

منطقه نمونه گردشگری خالدنبی با برخورداری از تپه‌ماهورهای دیدنی، زیارتگاه حضرت خالد بن سنان(ع)، دشت شقایق، چشمه، مراتع و دامنه‌های سرسبز و جاذبه‌های بی‌بدیل و چشم‌انداز طبیعی، به عنوان نگینی زیبا در میان جاذبه‌های گردشگری استان گلستان در کلاله واقع است.

کلاله سه هزار و ۶۵۰ هنرمند فعال در ۱۴ رشته سنتی و جدید و ۱۵ کارگاه تولید چرم دوزی، ابریشم بافی، صنایع چوب، زیورآلات سنتی ترکمن، سوزن دوزی و نمدمالی دارد.

به گزارش ایرنا، قرار گرفتن کلاله در جوار پارک ملی گلستان و وجود دیوار تاریخی گرگان، پارک جنگلی آقسو و مراتع و جنگل‌های همجوار با مجموعه تفریحی چشمه زاو، دره پنج‌شیر، کارگاه کاوشگری قره‌دیب، آتشکده یاساقلیق و تپه‌های باستانی، تالاب سولوک‌لی و ارتفاعات بیلی‌کوه، جنگل‌های خدر اولیا، مرقد امام‌زاده عبدالله، سدهای بوستان و چمران، پارک لاله و مجموعه‌های پرورش اسب روستای صوفیان از جمله ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و تاریخی این شهرستان ۱۳۰ هزار نفره است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha