۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85430611
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

بارش باران در راه مازندران

۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85430611
بارش باران در راه مازندران

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران شرایط جوی این استان در ۴۸ ساعت آینده را نیمه ابری تا ابری و با بارش پراکنده باران به ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی، پیش‌بینی کرد که آسمان مازندران طی امروز شنبه تا ظهر فردا یکشنبه صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه باشد.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که با استقرار سامانه پایدار جوی، میانیگن دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی امروز به ۲۵ تا ۲۶، در مناطق غربی بین ۱۸ تا ۲۳ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز ۱۷ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان باشد.

هواشناسی پیش‌بینی کرد از بعدازظهر فردا یکشنبه تا پایان روزشامگاه دوشنبه با ورود سامانه جدید، آسمان مازندران ابری تا نیمه ابری و با بارش پراکنده باران به ویژه در ارتفاعات همراه باشد و دمای هوا نیز در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای بین ۱۷ تا ۱۹ و در مناطق کوهستانی نیز بین ۹ تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود و تا پایان هفته جاری نیز وضعیت دمای هوا تغییر محسوسی نخواهد داشت.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران از روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری صاف تا قسمتی ابری و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود و تنها در روز چهارشنبه در ارتفاعات شرایط برای بارندگی پراکنده فراهم خواهد شد.

بارش باران در راه مازندران

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما، روز یکشنبه نیمه ابری همراه با کاهش دما و از بعد از ظهر به تدریج ابری به ویژه در ارتفاعات استان با بارش پراکنده باران و وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی شده است.

وضعیت آب و هوای مازندران در روز دوشنبه در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری گاهی ابری با احتمال بارش پراکنده باران و وزش باد و در ارتفاعات نیز ابری و مه آلود و با بارش پراکنده باران، وزش باد و کاهش دما همراه خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز سه‌شنبه را صاف تا نیمه ابری، روز چهارشنبه نیمه ابری گاهی ابری به ویژه در نیمه غربی استان با بارش پراکنده باران و وزش باد، روز پنجشنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما و در روز جمعه را نیز صاف تا نیمه ابری در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات غربی استان با رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری مرکز مازندران با ثبت دمای ۲۵ و بلده با ۱۰.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر تا بعدازظهر امروز شنبه نیز با موج کوتاه تا متوسط همراه با باد متوسط تا شدید پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha