استاندار یزد: وقت شورای آموزش و پرورش با مسائل روزمره هدر نرود، مسائل تربیتی اولویت دارد

یزد-ایرنا- استاندار یزد گفت: تعلیم و تربیت به اندازه ای مهم است که برگزاری هفتگی نشست شورای آموزش و پرورش ضرورت دارد، اما باید دستور کارهای تحولی و کارشناسی مطرح تا وقت شورا با مسائل روزمره به هدر نرود و برای مسائل بنیادین سخت افزاری و نرم افزاری تصمیم گیری شود، در این میان اولویت با مسائل تربیتی است. 

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز شنبه در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۳، افزود: رشد جمعیت در کشور و استان مطلوب نیست و همین تعداد نوجوان و جوانی که داریم باید برای امور تربیتی آنان کار بیشتری شود زیرا اگر استان از رتبه خود در حوزه منابع انسانی عقب بماند ،در سال های آتی دچار چالش خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر از الان به موارد تربیتی پرداخته نشود، یزد در ۵۰ سال آینده با مشکل مواجه می شود و ثمره اراده مومنانه و عالمانه انسانی که در این استان حاصل آمده است با چالش مواجه می شود، محور توسعه در استان بر تربیت انسان‌های مومن ، عالم و آگاه است که با عزم و اراده و تدبیر عاقلانه تصمیم گرفته و یزد را ساخته اند.

رییس شورای آموزش و پرورش استان یزد گفت: همه اقشار مختلف از جمله شهداء، علما و پزشکان بر سفره خوان پر برکت معلمان نشسته اند و باید این حق عظیم برای جامعه تبیین شود و اگر اینگونه شد همه روزهای سال روز معلم است، مجموعه نظام تعلیم و تربیت حق بزرگی بر گردن یزد دارد و تکریم واقعی معلم یعنی این نقش بزرگ برای همه اقشار تبیین شود، زیرا هر شهید، صنعتگر و چهره ماندگار بر خوان پر برکت معلمان نشسته اند و لذا معلم همچون پدر و مادر بر گردن آحاد جامعه حق دارد.

استاندار یزد: وقت شورای آموزش و پرورش با مسائل روزمره هدر نرود، مسائل تربیتی اولویت دارد

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود از زحمات و تلاش‌های جامعه بزرگ فرهنگیان استان قدردانی کرد و با بیان اینکه فعالیت های برجسته ای در دو حوزه آموزش و مسائل تربیتی و ورزشی در استان انجام شده، ابراز امیدواری کرد در سال ۱۴۰۳ نیز با برنامه ریزی دقیق تر موفقیت های این بخش تداوم داشته باشد.

در این جلسه تقویم اجرایی شناسایی معلمان نمونه و همچنین برنامه های سال جاری آموزش و پرورش استان، تجلیل از معلمان مدارس توسط دستگاه اداری، اجرای طرح تبلیغات محیطی در خصوص هفته بزرگداشت مقام معلم توسط شهرداری های استان، برگزاری همایش هزار نفری رخصت معلم و برگزاری یادواره معلمان فرزند شهید و ایثارگر مطرح و برای آنها تصمیم گیری شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha