۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۱۳
کد خبر: 85430521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۹ هزار گردشگر از جاذبه‌های «طرقبه شاندیز» خراسان رضوی دیدن کردند

مشهد-ایرنا- فرماندار طرقبه شاندیز گفت: نزدیک به ۱۱۹ هزار گردشگر در تعطیلات نوروزی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان شامل «چالیدره، مجموعه پدیده، روستای تاریخی کنگ و موزه مردم‌شناسی» دیدن کردند.

حمیدرضا ضیایی رحیمیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ورود حدود ۶۰۰ هزار خودرو به شهر طرقبه و بیش از ۳۶۵ هزار خودرو به شهر شاندیز از ۲۵ اسفند تا هشتم فروردین ماه ثبت شده و در مجموع ۱۸۲ فقره تصادف در این شهرستان به وقوع پیوسته است.

وی بیان کرد: در این مدت ۲ هزار و ۲۵۶ هموطن و ۳۸ مسافر خارجی در اقامتگاه های رسمی شامل هتل ها، بوم گردی ها و خانه مسافرها و ۸۱ مسافر نیز در قالب اسکان غیر رسمی در مدارس اقامت کردند.

فرماندار طرقبه شاندیز اضافه کرد: استقبال از نوروز با برپایی ایستگاه های مسافران در ورودی شهرهای طرقبه و شاندیز از ۲۵ اسفندماه آغاز شد و دستگاه هایی مانند میراث فرهنگی، شهرداری، هلال احمر، شبکه بهداشت و مجموعه های متولی عفاف و حجاب در آنها مستقر شده و به گردشگران و مسافران ورودی خدمت رسانی کردند.

ضیایی رحیمیان ادامه داد: همچنین در این مدت هزار و ۶۹۰ مورد نظارت بر تاسیسات گردشگری، رستوران ها و صنوف شهرستان طرقبه شاندیز انجام شده است.

بر اساس اعلام دستگاه‌های خدماتی شمار ساکنان شهرستان طرقبه و شاندیز حدود ۸۰ هزار نفر است که این جمعیت در دو شهر طرقبه و شاندیز و ۳۹ روستای دارای دهیاری سکونت دارند.

همچنین اکنون ۱۵ آبادی شهرستان طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری شناخته شده و ییلاقی و گردشگر پذیر هستند.

شهرستان طرقبه - شاندیز نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه‌های طبیعی کوهستانی، چشم‌اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha