۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85430475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آیین نوروزگاه در هفت پایگاه میراث فرهنگی خراسان‌شمالی برگزار شد

بجنورد- ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: آیین نوروزگاه از ابتدای نوروز تاکنون در هفت پایگاه میراث فرهنگی با هدف افزایش ماندگاری مسافر در استان برگزار شد.

ابوالفضل اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این آیین در شهرستان های بجنورد، شیروان و فاروج برگزار شده است.

وی افزود: هدف از برگزاری آیین ملی نوروزگاه در ایام نوروز علاوه بر آشنایی هر چه بیشتر مسافران و گردشگران با فرهنگ بومی، آداب و سنن و جاذبه‌های تاریخی، جذب گردشگر است.

اسماعیلی گفت: برپایی بازارچه صنایع دستی و سوغات، برگزاری بازی های بومی محلی، جشنواره های کودک و توزیع بروشور اطلاع رسانی جاذبه های گردشگری از برنامه های برگزاری این نوروزگاه ها بود.

وی با اشاره به برگزاری تورهای بجنوردگردی، یادآور شد: با توجه به استقبال چشمگیر مسافران از تور بجنورد گردی در سال گذشته، امسال نیز تور بجنورد گردی و بجنورد شناسی برگزار شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی افزود: بازدید از خانه تاریخی جاجرمی و خانه صنایع‌دستی، موزه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی عمارت مفخم، کاروان‌سرای سردار، پارک نمونه ملی گردشگری بابا امان و پاک نمونه ملی گردشگری بش قارداش از برنامه‌ها این تورهای گردشگری بود.

این استان یک میلیون نفری بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده که سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر تردد می کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha