حامیان فلسطین به انتقال سلاح از آمریکا به اسرائیل در سانفرانسیسکو تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- حامیان فلسطین در اعتراض به احتمال انتقال تسلیحات آمریکایی به اسرائیل در سان‌فرانسیسکو تظاهرات و برخی مسیرهای این شهر بندری را مسدود کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، معترضان جمعه به وقت محلی اعلام کردند که نگران هستند که ناو آمریکایی USNS Harvey Milk که در بندر سان فرانسیسکو حضور دارد، برای انتقال سلاح به اسرائیل مورد استفاده قرار بگیرد.

لارا کیسوانی از اعضای «مرکز سازماندهی و منابع عرب» در آمریکا گفت: این ظالمانه و غیرقابل قبول است که دولت ما ارتش اسرائیل را که به ارتکاب نسل‌کشی مردم غزه ادامه می‌دهد، تامین مالی و تسلیحاتی می‌کند.

روزنامه واشنگتن پست جمعه شب گزارش داد، به رغم ادعای نگرانی واشنگتن از حمله نظامی احتمالی رژیم اسرائیل به منطقه رفح در جنوب غزه که می‌تواند جان صدها هزار غیرنظامی فلسطینی را به خطر اندازد، دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در روزهای اخیر بی‌سر و صدا با اختصاص میلیاردها دلار کمک نظامی به اسرائیل که شامل بمب و جنگنده می‌شود، موافقت کرده است.

به گفته مقامات آگاه پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا، بسته‌های تسلیحاتی جدید شامل بیش از یک هزار و ۸۰۰ بمب ۲ هزار پوندی موسوم به ام کی ۸۲ و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی است.

واشنگتن پست افزود: ارائه این کمک‌های نظامی به اسرائیل نشان می‌دهد که در حالی که میان آمریکا و اسرائیل بر سر ادامه جنگ اختلاف به وجود آمده است، دولت بایدن کمک نظامی به اسرائیل را به چگونگی اقدامات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مرتبط نمی‌داند.

یک مقام کاخ سفید گفت: ما به حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود ادامه می‌دهیم. مشروط کردن کمک نظامی سیاست ما نبوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha