۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85430393
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

قرآن به سر می‌گیرم تا مرا از سر باز نکنی

۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۲۰
کد خبر: 85430393
قرآن به سر می‌گیرم تا مرا از سر باز نکنی

گرگان- ایرنا- شب باشکوهی است، ستاره‌های آرزو به زمین نزدیک‌تر از همیشه هستند آسمان انگار دریچه بر روی زمینیان گشوده و دل‌های مومنان در نوزدهمین شب ماه نور به روی پروردگار پر گشوده و همه چیز او را می‌خواند، یَا عَالِمُ یَا قَاسِم...

به گزارش ایرنا، قدر را نمی‌توان یک شب دانست چراکه روشنایی آن بیش از روزهای سال، دل‌های مومنان را نورانی کرده شاید برای همین است که قرآن هم در چنین شبی بر پیامبر مکرم اسلام (ص) نازل شد.

نوای الغوث‌الغوث بندگانی که دست به آسمان گرفته و برای حاجات به سوی خداوند سبحان باز شده از جای‌جای گلستان طنین‌انداز شد.

شبی که عالمیان می‌خواهند سنگی را برگردانند که روی دیگر آن حقیقت معنای الهی است، امشب هیچ کسی حتی اگر در غُل و زنجیر گناه هم باشد، نمی‌خواهد شب‌های قدر را از دست بدهد.

در شهر دارالمومنین نیز هر کسی گوشه‌ای در یک مکان مقدسه که دل آنها با پروردگار عالمیان آرام می‌گیرد نشسته است و دست بر تسبیح و بر لب، دعا زمزمه می‌کند یا کافی یا شافی... مگر می‌شود این دست‌ها خالی به سوی زمین برگردد.

در امامزاده عبدالله(ع) گرگان و در جوار شهدا نیز دل حال و هوای دیگری داشت، هر کسی گوشه‌ای نشسته و هر آنچه که می‌توانند در اخلاص و عبادت انجام می‌دهند، مومنان امشب، الله را قسم می‌دهند به مومن‌ترین عالمیان تا دعایشان مستجاب شود.

شب‌زنده‌داران، امشب خواب را دست به سر کردند و پاهایشان را استوار بر پلکان توبه نهاده و در آستان لطف و بخشش بی‌کران معبود وارد شدند تا سال معنوی را پُربار آغاز کنند.

برای آنانی که تمام شب‌ها را در خواب غفلت بودند بهترین فرصت است، ندای «العفو العفو» همه جا طنین‌انداز شده، دهان‏‌ها بویِ ذکر می‌‏دهند و «کلیدهایِ بهشت» همه جا پخش هستند.

امسال لیالی قدر ویژگی‌های خاص خود را دارد و این شب‌ها که به عنوان قلب رمضان یاد می‌شود با بهار طبیعت مقارن شده، این تقارن بیش از گذشته عظمت و بزرگی خدا را نشان می‌دهد از دست و زبان که بر آید کز عهده شکرش به در آید.

در نخستین شب قدر، نور الی‌الله بر قلب گرما می‌بخشد و به حق حضرت امیرالمومنین(ع) که در چنین شب عزیزی، ناجوانمردانه ضربت خورد دستی از آسمان خالی برنمی‌گردد، به حق امام حسن(ع)، کرامت الهی بر دل‌ها می‌جوشد و به حق امام حسین(ع)، عاشورایی به پا خواهد شد که پلیدی‌ها را از دل‌ها بزداید.

امسال ۲۲ امامزاده شاخص استان گلستان با فرارسیدن سالروز ضربت خوردن و شهادت حضرت امیر المومین(ع) میزبان برگزاری مراسم معنوی لیالی قدر است، همچنین علاوه‌بر بر بقاع متبرکه، مساجد، ملاها و تکایا نیز در نخستین شب قدر اقدام به برگزاری این مراسم معنوی کردند.

قرائت دعای جوشن کبیر، ادعیه وارد شده برای قرائت در شب قدر و زیارت عاشورا در کنار قرآن به سر گرفتن و طلب عافیت از درگاه احدیت از جمله برنامه‌های آیین نخستین شب از لیالی قدر در استان گلستان بود.

همچنین در این شب معنوی، وعاظ و سخنرانان به بیان جایگاه شب قدر و مصائب حضرت علی(ع) و خاندان عصمت و طهارت پرداخته و بر تدام سیره و منش اهل بیت(ع) به‌ویژه حضرت امیرالمومنین علی(ع) تاکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha