انتقاد امام جمعه مراغه از فعالیت تعداد زیاد غذاخوری‌ها در ماه رمضان

‌مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با انتقاد از فعالیت تعداد زیادی از غذاخوری‌های این شهرستان در ماه مبارک رمضان به بهانه حضور مسافران نوروزی، بیان کرد: مسافران باید با شرایط این ماه کنار بیایند؛ ضمن توجه به اینکه برخی از مشتریان این غذاخوری‌ها هم روزه‌خواران محلی هستند.

به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: در گذشته تنها یکی دو غذاخوری برای سرویس‌دهی به مسافران در ماه مبارک رمضان مجوز فعالیت دریافت می‌کردند اما اکنون تعداد آنها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تظاهر به روزه‌خواری در اسلام حکم مشخصی دارد، بیان کرد: مجازات روزه‌خواری در ملاء عام نباید به بهانه رعایت حقوق بشر و برخی دیگر از ملاحظات لوث شود.

وی از عوامل انتظامی و قضایی خواست تا با روزه‌خواری در روز سیزده‌بدر برخورد کنند و اضافه کرد: روزه‌خواری به بهانه روز طبیعت و در ملاء عام موجب ناراحتی مومنان می‌شود و امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه ضروری است.

انتقاد امام جمعه مراغه از فعالیت غذاخوری‌ها در ماه رمضان
امام جمعه مراغه: روزه‌خواری به بهانه روز طبیعت و در ملاء عام موجب ناراحتی مومنان می‌شود

سردمداران بسیاری از کشورها در خصوص غزه بی‌کفایتی می‌کنند

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری به تداوم جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه هم اشاره کرد و افزود: مردم دنیا با غزه همدرد هستند اما سردمداران بسیاری از کشورها به ویژه غربی‌ها در خصوص مسئله غزه بی‌کفایتی می‌کنند.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: صهیونیست‌ها مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه را گلوله‌باران کرده و با بولدوزر از روی جنازه‌های آنان عبور می‌کنند و در چنین شرایطی مدعیان دورغین حقوق بشر و سردمداران بی‌غیرت کشورهای غربی تنها نظاره‌گر هستند.

وی ادامه داد: تحریم رژیم اشغالگر اسراییل حداقل کاری است که از سردمداران کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای منطقه انتظار می‌رود تا آنان با خیال آسوده به نسل‌کشی در غزه ادامه ندهند.

امام جمعه مراغه به فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس هم اشاره کرد و افزود: اگر مسلمانان جهان متحد شوند، اسراییل و آمریکا توان رویارویی و جنایت علیه مردم غزه را نخواهند داشت.

۱۲ فروردین روز بسیار مهمی است

امام جمعه مراغه به فرا رسیدن ۱۲ فروردین ماه و روز جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: ۱۲ فروردین ماه روز بسیار مهمی در تاریخ کشورمان به شمار می‌رود و به ویژه کسانی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را تجربه کرده‌اند، باید قدر این نظام مقدس را بیش از پیش بدانند.

آیت‌الله پورمحمدی با اشاره به اینکه کسی منکر مشکلات معیشتی نیست، اضافه کرد: دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ادوار قبل از آن به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و افراد مسن در این زمینه به خوبی می‌توانند اظهارنظر کنند.

وی با تاکید بر اینکه کشورمان در دوره قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از زیرساخت‌های اولیه زندگی برخوردار نبود، تصریح کرد: مناطق روستایی در محرومیت کامل بود و اهالی روستایی از امکانات زیربنایی محروم بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری این را هم بیان کرد که «ایکاش گلیم‌های آن دوران را برای یادگاری هم که شده، نگه می‌داشتید تا امروز متوجه شوید که شرایط زندگی به چه میزان بهبود یافته است».

وی با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی، بیان کرد: صدها هزار نفر برای حفظ این نظام مقدس، خون خود را نثار کرده‌اند؛ ما نیز قدر این نظام را باید بدانیم تا در پیشگاه این شهدا شرمنده نشویم.

نامه ۳۱ نهج‌البلاغه یک دوره کامل برای سیر و سلوک

امام جمعه مراغه همچنین در آستانه فرارسیدن ایام شهادت امام علی (ع)، فرازی از نامه ۳۱ نهج‌البلاغه خطاب به امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد و افزود: این وصیّتنامه جزو طولانی‌ترین نامه‌های امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه‌ است و یک دوره کامل درس اخلاق، تهذیب نفس و سیر و سلوک الی‌الله به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا حضرت امام علی (ع) به مقتضای حدیث معروف «أَنَا وَعَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الاُْمَّة» پدر تمام امّت به شمار می‌رود و مخاطب در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه در واقع همه امّت هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha