۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷
کد خبر: 85430071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کرمانشاه: دستگاه های فرهنگی در خط مقدم جنگ با دشمن هستند

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه کشور ما در معرض جنگ رسانه ای و فرهنگی دشمن قرار دارد گفت: دستگاه های فرهنگی در خط مقدم با این جنگ دشمن بوده و باید کار مضاعف تری انجام دهند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری، در آیین نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با شاعران اظهار کرد: همانطور که ایشان فرمودند امروز در دنیا چالش ها و درگیری ها شکل رسانه ای بخود گرفته و جنگ، جنگ رسانه ای است، دستگاه های فرهنگی ما با این فرمایشات رهبری باید بخود آمده تا ترک فعل ها را در این حوزه جبران سازند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر را نباید در جامعه ترک کرد، اگر منکر را ببینید و در برابر آن ساکت بمانید و یا آن را ترک کنید اشرار شما بر شما مسلط شده و امور شما را بدست می گیرند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتبی است که حداقلش آن است که انسان قلبا از وجود منکر ناراحت شود و اگر شرایط فراهم باشد زبان تذکر بدهد و مرحله عملی آن نیز در اختیار دستگاه های متولی امر است که دستگاه های انتظامی و قضایی طبق قانون موطفند جلوی آن را بگیرند.

حجت الاسلام غفوری تاکید کرد: وقتی از یک منکری نهی می شود معنای آن نیست که مناسبت های مذهبی و ملی ما باید نادیده گرفته شود زیرا اسلام دینی است که بشدت طرفدار شادی و شادمانی است و به هیچ عنوان به غم و اندوه توصیه نمی کند.

وی با بیان اینکه مومن براساس برنامه زندگی که از سوی خداوند متعال برای وی قرار داده است قرار نیست همیشه ناراحت و غمگین باشد گفت: ما شادی ها و مناسبت های ملی مذهبی شادی نیز همچون ولادت پیامبر گرامی اسلام و ائمه طاهرین (ع) و عید نوروز را نیز داریم که در روایات ما اصلا رد نشده است.

امام جمعه کرمانشاه با انتقاد از برخی افراد که مناسبت های دینی و ملی را مقابل هم قرار می دهند گفت: اجداد ما ایرانیان اولین روز فصل بهار را به عنوان عید قرار داده اند و این امر نشان دهنده خوش سلیقه و خوش قریحه بودن آنان است که یکی از آداب آن بجای آوردن صله رحم است که همواره در دین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: گلایه ای که من هفته گذشته مطرح کردم در این راستا بود که چرا برخی مسوولان ما مدیریت و برنامه ریزی نمی کنند که برنامه های شاد حلال برپا کنند؟ وقتی اینکار را انجام نمی دهند به نوعی فرصت را برای یک برنامه حرام در حرام به شیاطین آماده می سازند.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به آماده شدن برای شب های قدر نیز گفت: همه مؤمنان باید با عمل و کارنامه ای پاک وارد شب های قدر شوند.

وی همچنین با بیان اینکه سالروز شهادت حضرت علی (ع) امسال با روز طبیعت همزمان شده است، از اقشار مختلف مردم خواست تا حرمت این روز را نگه دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha