۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85430024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه بیرجند: شبهات نسل جوان باید رفع شود

۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85430024
خطیب جمعه بیرجند: شبهات نسل جوان باید رفع شود

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: مشکلات و شبهاتی که دشمنان از هیچ و پوچ می سازند را باید معلمان و فرهیختگان برای نسل جوان رفع و همه باید برای این رسالت، احساس تکلیف کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی در خطبه های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) افزود: دشمن بر ترویج فساد و فحشا متمرکز شده و در این زمینه کوتاهی می شود لذا باید توبه بزرگ کنیم و با اخلاص و محبت مراقب نسل جوان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان هم باید وظیفه خود را با دقت انجام دهند گفت: نسخه دشمن برای نسل جوان ما همان نسخه اسرائیل برای نسل کشی در غزه است.

خطیب جمعه بیرجند اظهار کرد: امروز مظلومیت در جنگ غزه را شاهد هستیم و برای این ظلم عالم سوز هر روز روز قدس است و باید آماده از بین بردن این غده سرطانی شویم.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: انقلاب اسلامی برترین تقدیر قبل از ظهور بوده که به دست ولی امر مسلمین و نایب امام زمان (عج) رقم خورده است.

حجت الاسلام رحیم آبادی افزود: این مسیر نورانی و درخشنده با انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و مردم در رفراندوم آن را انتخاب کردند تا تمدن و حاکمیت امام عصر محقق شود.

وی گفت: حاکمیت مطلق ولی عصر تنها تقدیری است که خداوند می خواهد بندگانش دنبال کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه همه ما باید به سمت ولی امر حرکت کنیم ادامه داد: در ماه مبارک رمضان، منتظران حاکمیت الهی باید مهمترین خواسته خود را نزدیک شدن به امام زمان قرار دهند.

وی گفت: باید با تفکر جهانی به دنبال حاکمیت الهی باشیم و این مساله را دشمنان اسلام بر نمی تابند لذا تلاش می کنند ما را به سمت خود برگردانند تا دست از دین برداریم.

حجت الاسلام رحیم آبادی گفت: در این ایام نورانی باید از خداوند بخواهیم از هر مسئله ای که باعت غفلت، ضعف معرفت و نشناختن دشمن می شود ما را دور کند.

وی اخلاص را از مهمترین ویژگی‌های مردم ایران دانست که بر اساس آن مقدر شده در مسیر ظهور دست به قیام بزنند و اسلام را نجات دهند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه مردم ایران در سال های متمادی سختی ها را به خاطر اسلام تحمل کردند گفت: اکنون در اوج قله عزت و شکوه هستیم لذا مجاهدان غزه و فلسطین به تبعیت از انقلاب اسلامی مسیر کربلا را دنبال می کنند.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند گردنه های زیادی را با دست خالی پشت سر گذاشتیم لذا باید با یک اراده قوی همه ظرفیت ها را به کار گیریم و امر به معروف و نهی از منکر کنیم وگرنه اشرار بر ما مسلط خواهند شد.

حجت الاسلام رحیم آبادی همچنین با اشاره به فضیلت شب های قدر افزود: این شب ها بهترین فرصت برای خودشناسی و خداشناسی است.

وی یکی از دعاهای مهم در شب های قدر را درخواست حج مقبول از خداوند عنوان کرد و گفت: یکی از علل اصرار به این دعا در شب های قدر این است که انسان به مقام حج قبول شده برسد تا جایی که تمامی گناهان انسان بخشیده شود.

خطیب جمعه بیرجند افزود: حقیقت حج، ولایت امام است از این رو توصیه زیاد شده که انسان باید به مقام حج مقبول برسد و همه ما باید در اوج قله شب قدر ولی خدا و آرمانش را بخواهیم و بشناسیم زیرا اگر در این مسیر وظیفه شناسی داشتیم شب قدر را درک کرده ایم.

وی تاکید کرد: امروز بزرگترین رسالت بر عهده ما همین مسله است لذا حج در یک سال مطرح نیست بلکه هر قدم ارادتمند واقعی ولایت، او را به حج می برد.

حجت الاسلام رحیم آبادی با اشاره به اینکه وجود امام زمان عصاره همه انبیا و اولیا است و هر شخصی در مسیر ایشان قدم بردارد سعادتمند خواهد بود گفت: هر قدم و آرزو باید برای نجات بشریت از وضعیت نابسامان باشد تا امت آمادگی ظهور را پیدا کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha