شعار سال فقط با مشارکت گسترده مردم تحقق می یابد

آستارا - ایرنا - امام جمعه موقت شهرستان آستارا گفت: شعار امسال که از سوی رهبری اعلام شده است فقط با مشارکت همه جانبه مردم در امور تحقق پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام سید علی سید رضایی در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان آستارا اظهارکرد: رهبر انقلاب سال ها قبل نیز شعار سال را جهش تولید اعلام کرده بودند و امسال با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم مشخص شد که تحقق این مهم فقط با مشارکت مردم محقق خواهد شد و مسئولان ما باید در خصوص رفع موانع حضور آنها اقدامات لازم را صورت دهند.

وی افزود: هر گاه مردم در عرصه و حل مسائل حضور یافته اند موفقیت حاصل شده و بر مشکلات فائق آمده ایم و امید است امسال هم با همیاری و همکاری همه مسئولان و مردم شاهد رونق اقتصادی خوبی در کشور باشیم و مردم آثار این جهش تولید و رونق را در سفره های خود ببینند.

امام جمعه موقت شهرستان آستارا ادامه داد: دشمنان در دنیای امروز جنگ رسانه ای بزرگی را با ایران اسلامی شروع کرده اند که ساله است ادامه دارد اما امروز با به وجود آمدن شبکه های اجتماعی این جنگ گسترده تر شده است از این رو باید در داخل کشور نیز در این راستا اقدامات عملی صورت گیرد و نباید سکوت شود.

حجت الاسلام سید رضایی بیان کرد: گروهک تروریستی داعش که در ابتدا داعیه تشکیل حکومت داشت، امروز به حدی ذلیل شده است که دست به اجاره گروه های تروریستی می زند و در جاهای مختلف اقدامات تروریستی می کند که نمونه بارز آن در روسیه است.

وی در بخشی دیگر از خطبه های امروز نماز جمعه به اهمیت شب های قدر پرداخت و تاکید کرد: مسئولان شهری و غیره باید در خصوص فضا سازی مناسب در شهرستان برای ایام شب های قدر و شهادت حضرت امام علی (ع) اقدام نمایند و برای روز شهادت آن حضرت که مصادف با روز طبیعت شده هم به گونه ای اقدام شود که هنجار شکنی صورت نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان آستارا مراسم شهادت حضرت علی(ع) را با شکوه برگزار کنند، زیرا حضور در این مراسمات یک نوع همایش است و دشمنان را ناامید می کند.

حجت الاسلام سید رضایی افزود: به مردم و مسئولان توصیه می کنم در این روزها و شب ها فقرا و مستمندان را فراموش نکنند زیرا کمک به نیازمندان سیره امام علی (ع) است.

وی در خصوص جنگ غزه و وضعیت مردن فلسطین بیان کرد:‌ کمپین هایی که در خصوص اتحاد با اسرائیل صورت گرفت با شکست مواجه شد و با همکاری و همیاری همه گروه های مقاومت شکست اسرائیل قطعی است و بزودی تحقق می یابد.

امام جمعه شهرستان مرزی آستارا در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام کرد: بحث زمین خواری به یکی از دغدغه های مردم شهرستان تبدیل شده است و مسئولان مرتبط باید در این خصوص اقدام نمایند تا شاهد نابودی جنگل ها و مراتع نباشیم.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha