فوتی های حوادث جاده‌ای طی طرح نوروزی در کرمانشاه ۳۳ درصد کاهش یافت

کرمانشاه - ایرنا - رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: تعداد فوتی های ناشی از حوادث جاده ای از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون در محورهای استان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال، ۳۳ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ عبدالحسین زارع روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس راه که از ۲۴ فروردین ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد با وجود آنکه آمار تصادفات سه درصد افزایش یافته ولی آمار فوتی های ناشی از این حوادث با ۳۳ درصد کاهش همراه بوده است.

وی اقدامات خوبی که در حوزه زیرساخت های جاده ای، آشکارسازی و ایمن سازی راه ها صورت گرفته را از دلایل مهم کاهش آمار تلفات عنوان کرد و یادآور شد: در کنار این امر ورود رسانه ها به بحث ترددهای جاده ای و فرهنگ سازی که در این زمینه انجام گرفته است در کنار استقرار ایستگاه های موقت پلیس در محورهای جاده ای نیز در کاهش این آمار موثر بوده است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه، علت اصلی تلفات جاده ای در این ایام را عمدتا واژگونی، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ عنوان کرد و افزود: حدود ۶۰ درصد از حوادث رانندگی که در این ایام اتفاق افتاده است به دلیل واژگونی بوده که علت اصلی آن خستگی و خواب آلودگی رانندگان به ویژه در مسیرهای برگشت است.

محور کنگاور به کرمانشاه حادثه خیزترین محور استان

سرهنگ زارع گفت: بیشترین تعداد تصادفات جاده ای در استان به ترتیب محورهای کنگاور به کرمانشاه ، کرمانشاه به اسلام آباد غرب و کرمانشاه به اورامانات است.

وی با بیان اینکه بر اثر تصادفات جاده‌ای در کشور روزانه شماری از هموطنان جان خود را از دست داده و یا مجروح می‌شوند، اضافه کرد: خستگی و خواب‌آلودگی از اصلی‌ترین علل سوانح نوروزی است از اینرو رانندگان در طول مسیر باید استراحت لازم را در طول مسیر در برنامه سفر خود داشته باشند و زمان سفر را نیز مدیریت و به شب موکول نکنند.

سرهنگ زارع با بیان اینکه خط قرمز پلیس راه این استان در ایام نوروز برخورد با تخلفات رانندگی حادثه ساز است ادامه داد: ماموران پلیس راه در ایام نوروز نظارت جدی بر عملکرد رانندگان دارند و از هیچ خطایی از سوی رانندگان چشم پوشی نمی کنند.

بکارگیری ۱۲۴ تیم گشت محسوس و نامحسوس

وی بیان کرد: در طرح نوروزی امسال، پلیس راه با به کارگیری ۱۲۴ تیم محسوس و نامحسوس به صورت شبانه روزی از ۲۴ اسفند در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه استقرار یافته اند، ضمن آنکه حدود ۱۲۰ دستگاه دوربین نیز در محورهای استان تردد خودروها را رصد و مدیریت می کنند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه به رانندگان و مسافران نوروزی توصیه کرد به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه تصادف، با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و بدون شتاب و عجله و با رعایت کامل فاصله طولی حرکت و از رانندگی در هنگام خستگی به شدت پرهیز کرده و در صورت خستگی در اولین نقطه ایمن اقدام به اسراحت و رفع خستگی کنند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه که یکی از مقاصد مهم گردشگران در تعطیلات نوروزی است با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

در تعطیلات نوروز امسال تاکنون حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار بازدید از جاذبه های گردشگری استان صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha