انتقاد شدید نماینده فلسطین از نقض قطعنامه شورای امنیت توسط اسرائیل

نیویورک – ایرنا- سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل از نقض قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت مبنی بر برقراری آتش بس فوری از سوی اسرائیل بشدت انتقاد کرد و گفت: اسرائیل با نقض قطعنامه شورای امنیت مرتکب جنایت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا از سازمان ملل، نمایندگی فلسطین در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: ارتش اسرائیل "به جنایات جنگی" در اراضی اشغالی فلسطین، به ویژه در غزه ادامه می دهد و قطعنامه شورای امنیت مبنی بر اجرای آتش بس فوری در ماه رمضان را « به طور کامل نقض می کند».

ریاض منصور سفیر و نماینده فلسطین در سازمان ملل در بیانیه ای گفت:«تعداد تلفات از زمانی که اسرائیل این جنگ را در ۱۷۳ روز پیش آغاز کرد، حیرت‌انگیز است. تمام کسانی است که برای متوقف کردن این وحشت‌ها تلاش نمی‌کنند و کسانی که اسرائیلی‌ها مجهز به سلاح‌های مرگباری که برای قتل عام غیرنظامیان تحت اشغالش می کنند، باید شرمنده این حمایت ها باشند.»

او تصریح کرد: «وقت آن رسیده است که اسرائیل را تحریم تسلیحاتی کنیم تا ارائه سلاح هایی که اسرائیل از آنها برای سلاخی کودکان، زنان و مردان فلسطینی و خانه‌ها و جوامع استفاده می کند، متوقف شود.»

پس از نزدیک به ۶ ماه از جنگ اسرائیل در غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه‌ ۲۷۲۸ را برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در ۱۵ روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب، بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید. این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند.

این قطعنامه خواستار اجرای آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده و گفته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می شود.

این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیازهای پزشکی و سایر نیازهای بشردوستانه آنها شده است و از طرفین می خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی، عمل کنند.

در پی تصویب این قطعنامه، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در این باره اعلام کرد: سفر هیات اسرائیل به واشنگتن که قرار بود درباره عملیات نظامی در رفح رایزنی کند، لغو شد.

اگرچه اسرائیل مجددا با اعزام هیات خود به آمریکا برای حمله احتمالی به رفح موافقت کرده است، اما با گذشت چند روز از تصویب قطعنامه شورای امنیت و رسیدن ماه رمضان به نیمه دوم، هنوز این قطعنامه اجرا نشده و مردم مظلوم غزه زیر بمباران های رژیم اسرائیل بسر می برند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha