۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۱۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85429627
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت موثر از شرکت‌های دانش بنیان در اولویت‌ مسئولان استان بوشهر قرار گیرد

بوشهر-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حمایت از حرکت‌های حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان یکی از راهکاری مهم توسعه و پیشرفت جامعه محسوب می‌شود که این مهم باید در اولویت مسئولان استان بوشهر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز پنجشنبه در نشست با مسئولان صندوق پژوهش و فناوری استان بوشهر اظهار کرد: تنها راه پیشرفت و توسعه جامعه حرکت و فعالیت دانشی است که به فراخور اهمیت آن باید به این حوزه توجهی ویژه شود.

وی بیان کرد: پیشرفت بدون توجه به علوم دانش‌بنیان غیرممکن است و بدون تردید علم منشا تمام خیرات و پیشرفت است که در این راستا تولیدات محصول دانش‌بنیان و فناوری یک اصل مهم و اساسی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: ظرف چند سال اخیر فعالیت در عرصه امور دانش‌بنیان در بوشهر به‌عنوان فرهنگ تبدیل شده و جوانان بوشهری به خوبی به اهمیت تولید محصولات دانش‌بنیان پی بردند.

صفایی بوشهری ادامه داد: حرکت‌های دانش‌بنیان، عریض و دارای افق‌های طولانی است و در افق‌های طولانی باید اولویت‌ها حفظ و برنامه‌های مورد نیاز جامعه و حرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های مختلف تدوین و عملیاتی شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در عرصه تولید محصولات بر اساس فناوری‌های نوین افزود: پرتو درمانی و سامانه‌های پرتودهی در زمینه افزایش تولید محصولات کشاورزی استان بوشهر یکی از نیازهای اساسی است که در راستای امنیت تغذیه باید در دستور کار حرکت‌های دانش‌بنیان قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: عرض حرکت‌های دانش‌بنیان خیلی وسیع است و می‌توان در حرکت‌های دانش‌بنیان در یک زمان مشخص هزاران فضای دانش‌بنیان ترسیم کرد و از موازی کاری در تولید محصول توسط شرکت‌های فناور باید رعایت شود.

وی تاکید کرد: استان بوشهر از ظرفیت‌های مهمی در تولید محصولات دانش‌بنیان برخوردار است که باید از این توانمندی‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha