۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85429445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارنامه درخشان دولت در رونق تولید و صنعت زنجان/ مرور خدمات یکساله در دیار شور و شعور حسینی

زنجان - ایرنا - فعالیت دولت سیزدهم در زنجان و جهت گیری برنامه ریزی‌ها و رویکردها در یک سال گذشته در راستای حرکت رو به جلو با هدف توسعه استان بوده است که از جمله مهمترین آنها می‌توان به رشد سرمایه گذاری صنعتی، زمینه سازی برای رونق تولید و روند نزولی نرخ بیکاری در استان اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، استان زنجان با وسعت بیش از ۲۲ هزار کیلومتر مربع در منطقه شمالغرب کشور واقع شده است و با ۱.۳۴ درصد از مساحت ایران، ۱.۳ درصد از جمعیت کشور در آن زندگی می کنند.

وجود معادن غنی، صنایع، اراضی کشاورزی مستعد به جهت عبور رودخانه قزل اوزن، استقرار مراکز آموزش عالی و دانشگاهها، جاذبه‌های گردشگری و منابع انسانی قوی به خصوص جوانان مستعد و تحصیل کرده و از سویی همسایگی زنجان با هشت استان کشور و قرار داشتن در مسیر ترانزیتی و داشتن راه‌آهن که تنها راه ارتباط ریلی ایران و اروپا در کشور است نشان می دهد این استان ظرفیت های بسیار مطلوبی دارد و با تلاش و همت مردم و مسوولان و مدیریت صحیح منابع و پتانسیل های موجود می توان به بسیاری از مطالبات مردمی و مشکلات موجود پاسخ مثبت داد.

در سالی که سپری شد اخبار امیدوار کننده ای از حرکت و پویایی استان منتشر شد که موجی از امید و نشاط را در میان مردم به وجود آورد.

بنا بر اعلام مسوولان استان، حرکت قطار توسعه و پیشرفت استان در سال ۱۴۰۳، شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت و با فراهم شدن زمینه ها و زیرساخت های مورد نیاز روند توسعه صنعتی بر مبنای سند راهبردی تدوین شده در این بخش شکل عملیاتی بیشتری به خود می گیرد.

کارنامه درخشان دولت در رونق تولید و صنعت زنجان/ مرور خدمات یکساله در دیار شور و شعور حسینی

۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۰۳| زنجان رتبه نخست بهره‌وری کشور را کسب کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: بر پایه گزارش‌های مراجع رسمی، استان زنجان در شاخص افزایش بهره‌وری رتبه نخست را در بین استان‌های کشور به دست‌آورد.

حسین محمدی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره اقتصاد و رسانه استان زنجان افزود: یکی از شاخص‌های مورد ارزیابی در رشد بهره‌وری، احیای واحدهای تولیدی راکد در استان بود، به‌طوری‌که از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا کنون، ۶۴ واحد تولیدی اقتصادی در زنجان طی این مدت به چرخه فعالیت بازگشتند.

وی ادامه داد: در نتیجه احیای این واحدهای تولیدی برای ۲ هزار و ۵۰۰ اشتغال ایجاد شد.

محمدی اظهار کرد: طی فعالیت دولت سیزدهم از محل توسعه گام‌های جدید تولیدی در ۸۰ واحد استان نیز برای ۲ هزار نفر دیگر فرصت اشتغال فراهم شده است.

کارنامه درخشان دولت در رونق تولید و صنعت زنجان/ مرور خدمات یکساله در دیار شور و شعور حسینی

۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳ | آغاز عملیات اجرایی پروژه تامین آب شرب شهرستان خدابنده از سد تالوار

عملیات اجرایی پروژه تامین آب شرب پنج شهر و ۱۳۴ روستای شهرستان خدابنده از سد تالوار روز چهارشنبه با حضور استاندار زنجان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح، گفت: طول مسیر انتقال ۱۶۱ کیلومتر است و هدف از اجرای آن تامین آب شرب شهرهای گرماب، زرین رود، کرسف، سهرورد و ۵۰ درصد نیاز شهر قیدار و ۱۳۴ روستای مسیر است.

اکبر باقری اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد و خط انتقال هشت مخزن تعبیه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به پروژه های در دست اجرای سد سازی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: ۲ سد ایالو و میرزاخانلو در حال آماده شدن برای بهره برداری است، سد بلوبین نیز در آستانه آبگیری تا پایان امسال است و سد مراش نیز تا نیمه سال آینده به مرحله آبگیری می رسد.

معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: انتقال آب سد تالوار به شهرستان خدابنده طرح بسیار مهمی است و حق مردم منطقه است که از منابع آب تامین شده، بهره مند شوند.

الماسی افزود: طرح های آبرسانی نیاز به منابع دارد و دولت سیزدهم در این حوزه تمرکز جدی دارد و طرح های نیمه تمام عمده ای را در زمینه آبرسانی به سرانجام رسانده است.

سد تالوار در مجاورت مرز استان‌های کردستان و زنجان و همدان واقع شده‌ است، هدف از اجرای این طرح تأمین آب آشامیدنی در این استان ها، افزایش سطوح زیر کشت و تولید کشاورزی، توسعه صنایع وابسته به کشاورزی، اشتغال‌زایی و پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان، افزایش متوسط درآمد کشاورزان، ایجاد شرایط توسعه و رشد بخش‌های مختلف اقتصادی و جلوگیری از سیل و مهار طغیان رودخانه تالوار است.

کارنامه درخشان دولت در رونق تولید و صنعت زنجان/ مرور خدمات یکساله در دیار شور و شعور حسینی

۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱| رتبه برتر استان زنجان در شاخص های نیروی کار و اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، این استان در شاخص های بازار کار از جمله پایین بودن نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال رتبه برتر کشور را به دست آورده است.

وی با بیان اینکه بر پایه این گزارش، استان زنجان با ۴.۹ درصد، پایین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در شاخص نسبت اشتغال نیز با میزان ۴۸.۴ درصد رتبه برتر از آن استان زنجان شده است.

جعفری یادآورشد: در دولت سیزدهم با توجه به احیای واحدهای راکد همچنین پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، نرخ بیکاری شیب نزولی به خود گرفته است.

کارنامه درخشان دولت در رونق تولید و صنعت زنجان/ مرور خدمات یکساله در دیار شور و شعور حسینی

۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶ | سرمایه گذاری صنعتی در زنجان ۳۷۸ درصد رشد یافت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: میزان سرمایه گذاری صنعتی در این استان طی نیمه نخست امسال به ۵۱ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال رسید که در مقاسیه با مدت مشابه سال گذشته ۳۷۸ درصد رشد دارد.

مجید گلشنی منفرد افزود: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ میزان سرمایه گذاری صنعتی در استان ۱۰ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: همچنین طی نیمه نخست ۱۴۰۲در واحدهای صنعتی استان برای سه هزار و ۶۶۰ نفر اشتغال ایجاد شده که در این زمینه نیز میزان رشد نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته ۲۷۷ درصد است.

گلشنی منفرد اظهار داشت: در زمان حاضر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به هدفگذاری ۴۹۰ میلیون دلار پیش بینی شده برای صادرات در این استان اشاره کرد و گفت: طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ حدود ۲۱۰ میلیون دلار از این میزان محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۸ درصد از صادرات استان در حوزه صنعت صورت گرفته است.

کارنامه درخشان دولت در رونق تولید و صنعت زنجان/ مرور خدمات یکساله در دیار شور و شعور حسینی

۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰ | ۱۲۰۰ واحد مسکونی در زنجان با حضور رییس جمهور تحویل شد

هفت هزار و ۸۸۳ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف روز شنبه در دومین سفر استانی رئیس جمهور در آیینی با حضور آیت الله رئیسی در استان زنجان به بهره برداری رسید.

در این آیین یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در قالب زمین‌هایی ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار شد.

در بخش خودمالکی و بخش خصوصی نیز یک هزار و ۲۱۳ واحد مسکونی به مرحله بهره برداری رسید.

از مجموع این‌ خانه ها، ۷۷۰ واحد مربوط به بخش نوسازی در بافت فرسوده و بازآفرینی شهری و چهار هزار واحد مسکونی نیز مربوط به بخش روستایی است که امروز به بهره برداری رسید.

در راستای طرح قانون جوانی جمعیت نیز در این طرح برای ۷۰۰ متقاضی، زمین رایگان به مشمولان قانون جوانی جمعیت در زنجان واگذار و همچنین ۱۰ هزار قطعه زمین روستایی آماده سازی و تحویل شد.

برش استانی زنجان در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بحث بافت فرسوده ۲ هزار واحد است و ۲۰ هزار واحد نیز در بخش مسکن روستایی احداث می شود.

کارنامه درخشان دولت در رونق تولید و صنعت زنجان/ مرور خدمات یکساله در دیار شور و شعور حسینی

۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰| بهره برداری از طرح‌های سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در زنجان

همزمان با دور دوم سفر استانی رییس جمهور به زنجان و در جریان حضور ۲ روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت در این استان، طرح های متعدد سرمایه گذاری به ارزش بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

چرخه کامل تولید پنبه تا پوشاک در زنجان با احیا و راه اندازی مجموعه تولیدی «سرجین بافت»، بزرگترین کارخانه تولید لوله‌های فولادی بدون درز ایران، بهره برداری از مجتمع فولاد البرز غرب در ابهر، افتتاح واحد تولیدی نساجی سیمین نخ ظریف در ابهر، بهره برداری از طرح توسعه یک واحد تولید شیشه و بلور در سلطانیه و راه اندازی خط تمام ایرانی تولید کبالت از پسماند روی در زنجان از جمله این طرح ها بود.

۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵| افتتاح طرح‌های کشاورزی به ارزش ۲۸ هزار میلیارد ریال در سفر رییس جمهور به زنجان

همزمان با دومین سفر رییس جمهور به استان زنجان هفت طرح در بخش کشاورزی به ارزش نزدیک به ۲۸ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

رئیس جمهور جهش تولید، خوداتکایی در کشاورزی و امنیت غذایی کشور را مستلزم رویکرد جهادی همه بخش‌ها در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و همچنین فعالان این عرصه دانست و تاکید کرد که برای جهاد در این مسیر باید تلاش‌ها بیشتر شود.

عمده این طرح ها شامل دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمالغرب کشور، سرمایه گذاری ۱۱۰ هزار میلیارد ریالی دولت سیزدهم در بخش کشاورزی زنجان و افتتاح سامانه‌های نوین آبیاری در قالب ۵۶ پروژه با پرداخت تسهیلاتی به مبلغ چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال بود.

کارنامه درخشان دولت در رونق تولید و صنعت زنجان/ مرور خدمات یکساله در دیار شور و شعور حسینی

۲ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۰۰ | شناسایی ۵۲ فرصت سرمایه گذاری در زنجان

سال گذشته ۵۲ فرصت سرمایه گذاری در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی استان زنجان شناسایی شد و تاکید استاندار نیز بر تسریع در تامین نیازهای اولیه آنها مثل زمین و زیرساخت‌های مربوط به انرژی و مطالعات محیط زیستی است.

استاندار زنجان در این باره، گفت: نیازمند تقویت نگاه حل مسأله در حوزه سرمایه گذاری استان هستیم و لازم است از فرآیند فلوچارتی به فرآیند اکوسیستمی تغییر جهت بدهیم.

محسن افشارچی افزود: برای جذب سرمایه گذاری در بخش های مختلف با جدیت تلاش می کنیم و همه توان خود را در این خصوص به کار می گیریم.

وی به لزوم نگاه متفاوت به برخی شهرستان های استان در جذب سرمایه گذاری ها تاکید کرد و گفت: برای شهرستان های خدابنده، ماهنشان و طارم نیازمند اقدام های ویژه ای هستیم و چند پروژه عمده به صورت نقطه زنی باید برای این مناطق تعریف و پیگیری شود.

افشارچی افزود: سعی بر این است که با عدد و رقم در استان پیش برویم و شاخص مبنای ما هم تولید ناخالص داخلی باشد که روند رو به رشدی در استان دارد.

کارنامه درخشان دولت در رونق تولید و صنعت زنجان/ مرور خدمات یکساله در دیار شور و شعور حسینی

۸ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۵۸| اجرای طرح انتقال پساب به شهرک‌های صنعتی زنجان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان از اجرای طرح تکمیلی تصفیه و انتقال پساب به شهرک های صنعتی زنجان خبر داد و گفت: طرح انتقال پساب به ۲ شهرک صنعتی «اشراق» و «نوآوران»، ‌۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

بنا بر اعلام شرکت آب و فاضلاب استان زنجان این شرکت از پساب تصفیه شده فاضلاب در تصفیه خانه زنجان، ۴۰ لیتر در ثانیه به شهرک صنعتی نوآوران، ۴۰ لیتر در ثانیه به شهرک صنعتی اشراق و ۱۲۰ لیتر در ثانیه نیز به شهرک صنعتی شهید شهریاری اختصاص می دهد.

با اجرای این طرح، سالانه بیش از ۶ میلیون متر مکعب در مصرف آب های زیرزمینی زنجان صرفه جویی خواهد شد.

در حال حاضر ۴۵ تا ۵۰ هزار متر مکعب پساب در شبانه روز آماده تحویل به واحدهای صنعتی استان است که این میزان در افق طرح، به ۷۵ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش خواهد یافت.

استان زنجان حدود ۲۰ شهرک صنعتی و یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی دارد.

کارنامه درخشان دولت در رونق تولید و صنعت زنجان/ مرور خدمات یکساله در دیار شور و شعور حسینی

۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۴۴| ۲۱ محصول جدید به سبد صادراتی استان زنجان اضافه شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: امسال ۲۱ محصول جدید به سبد صادراتی و ۱۱ کشور جدید نیز به مقصد محصولات صادراتی این استان افزوده شد.

حسین محمدی افزود: صادرات استان از طریق گمرک زنجان و سایر گمرکات کشور به سایر کشورها انجام می شود از این رو وقتی صحبت از مجموع صادرات استان هست، میزان آن بر مبنای مبدا تولید این کالاهای صادراتی بیان می‌شود.

کارنامه درخشان دولت در رونق تولید و صنعت زنجان/ مرور خدمات یکساله در دیار شور و شعور حسینی

۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۷:۵۷| شتاب در اجرای نهضت ملی فیبر نوری برای توسعه ارتباطات در زنجان

اجرای پروژه نهضت ملی فیبر نوری در سطح استان زنجان از چند ماه گذشته با اعتبار پنج هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال آغاز شده و بر اساس هدفگذاری، قرار است تا پایان امسال ۸۰ درصد جمعیت شهری استان به این شبکه متصل شود.

آن طور که کارشناسان و مسئولان ارتباطات می‌گویند توسعه زیر ساخت فیبر نوری و رسیدن آن به در منازل که در دولت سیزدهم به طور جدی اجرایی شد، قرار است گره از مشکلات بسیاری بگشاید که هر روز به زبان گلایه از شهروندان می‌شنویم.

در اینترنت مبتنی‌ بر کابل‌های فیبر نوری، از کابل‌های مسی یا خطوط تلفن استفاده نمی‌شود و به جای آن فیبر نوری انتقال‌ دهنده اطلاعات است.

از حدود پنج ماه پیش نهضت فیبر نوری در استان زنجان در سه شهرستان زنجان، خرمدره و خدابنده آغاز شده و تا زمان حاضر پروژه فیبر نوری در شهرستان زنجان حدود ۱۷ درصد، ‌ شهرستان خدابنده حدود ۶۲ درصد و خرمدره ۶۹ درصد پیشرفت دارد.

ظرف روزهای آینده اجرای این پروژه در خدابنده و خرمدره و در شهرستان زنجان فاز اول آن تکمیل می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha