۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85429301
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۳.۵ میلیون متر مکعب سیلاب وارد سدهای خراسان‌شمالی شد

بجنورد-ایرنا- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: سه میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب از ناحیه بارش باران هفته جاری وارد سدهای استان شد.

حمید واسطه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ با توجه به بارندگی‌های اخیر شاهد ورود سیلاب به سدهای "شیرین دره"، "بیدواز" اسفراین و "بارزو" شیروان بودیم.

وی افزود: بیشتر حجم ورود سیلاب به ترتیب به سد "شیرین دره" یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب، سد "بیدواز" اسفراین ۷۰۰ هزار متر مکعب و "بارزو" شیروان نیز ۷۰۰ هزار متر مکعب بوده است.

واسطه ادامه داد: مابقی سیلاب نیز وارد سایر سدهای خراسان شمالی شده است.

وی تعداد سدهای در دست بهره برداری خراسان شمالی را هشت سد عنوان کرد و گفت: گنجایش مخزن این سدها در مجموع حدود ۲۲۳ میلیون متر مکعب است.

هفته جاری ۲ سامانه بارشی وارد استان خراسان شمالی شد که در اولین بارش بهاری در ایستگاه روستای «ﭼﻬﺎﺭﭼﻮﺑﻪ» شهرستان گرمه ۵۴.۵ میلیمتر باران ثبت شد که بیشترین میزان بارندگی را داشت.

میزان بارش باران در این مدت در شوقان شهرستان جاجرم ۵۱.۳ میلیمتر و در چهاربید ۴۹.۶ میلیمتر گزارش شد و همچنین در بجنورد مرکز خراسان شمالی نیز ۱۰.۳ میلیمتر باران بارید.

به گزارش ایرنا، یکی از اهداف اصلی ساخت سه سد شیرین دره ، بارزو و بیدواز تامین آب شرب مورد نیاز شهری و روستایی در خراسان شمالی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha