نماینده مردم اراک: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی مورد توجه جدی قرار گیرد

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع کشور محدود است و توجه به توسعه نیروگاه‌های خورشیدی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر کریمی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در اراک، افزود: مدیریت مصرف در تمام بخش‌ها چه در صنعت، کشاورزی و خانگی امری ضروری است.

وی بیان کرد: آنچه مهم به نظر می‌رسد آن است که باید بیش از هر چیزی به موضوع مدیریت مصرف پرداخته شود، چرا که منابع محدود کشور است و رویکرد اقتصادی و ضرورت بهینه‌سازی در مصرف حکم می‌کند که برای مدیریت بهینه مصرف، تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه میزان مصرف در کشور نسبت به نرم‌های جهانی بسیار بالاتر است که بخشی از آن مربوط به مصرف غلط مردم و بخش دیگر مربوط به نبود استانداردهای لازم و امکانات و تجهیزات به روز است.

کریمی اظهار کرد: نیروهای خدوم شرکت توزیع برق در تمام شهرهای استان مرکزی تحت هر شرایطی همیشه آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند و این موضوع شایسته تقدیر است.

وی گفت :حاصل دسترنج تمامی کارکنان صنعت برق از تولید تا توزیع به صورت شبانه روزی در اختیار مردم است.

استان مرکزی ظرفیت‌ زیادی در احداث نیروگاه‌های خورشیدی دارد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی هم در این دیدار گفت: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیاری برای احداث نیروگاه های خورشیدی است.

محمود محمودی افزود: ناترازی تولید و مصرف در سال‌های اخیر از سویی و افزایش آلودگی هوا از سوی دیگر دولت‌ها را بر آن داشته که تغییر نگرش جدی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه به کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر و هدف‌گذاری در این حوزه با سرعت در حال پیشرفت است، گفت: دستورالعمل و بسته‌های حمایتی ویژه‌ای در این راستا لحاظ شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: اعطای تسهیلات ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر با معرفی سازمان صنعت، معدن و تجارت به بانک‌ها و همچنین خرید تضمینی انرژی تولیدی از سوی وزارت نیرو، فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری متقاضیان در این حوزه است.

محمودی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۱۸ هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر این استان با فعالیت ۱۹ تیم در راستای رضایتمندی شهروندان و بهینه سازی روشنایی معابر برای ایام نوروز سرویس و اصلاح شد.

وی اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۴۵۰ مورد اصلاحات در بخش شهری، ۶ هزار و ۵۵۰ مورد در ۴۲۰ روستا و یک‌هزار و ۴۳۰ مورد خاموشی منطقه‌ای و کلی در طی مدت ۱۵ روز انجام شده است.

بیش از ۸۰۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha