پویش«چشم به راهیم» با هدف ایمنی راه‌های اصفهان در حال برگزاری است

اصفهان-ایرنا-پویش موسوم به «چشم به راهیم» با حضور مجری سرشناس فوتبال کشور بعنوان «سفیر راهداری‌» و ۸۰۰ نفر از راهداران و با هدف ارتقای ایمنی راه‌های اصفهان در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، جواد خیابانی روز چهارشنبه با حضور در محل اجرای پویش «چشم به راهیم» در محور اصفهان-شیراز از مسافران حاضر در این مکان خواست تا با رعایت قوانین و مقررات و رانندگی ایمن در طول سفر، به کاهش تصادفات رانندگی کمک کنند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان نیز در حاشیه این برنامه با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد فوتی‌ها در تصادف‌های جاده‌ای، سرنشینان خودروها هستند که هیچ دخالتی در رانندگی ندارند، گفت: رویکرد اصلی این پویش، تشویق سرنشینان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی برای استراحت در طول سفر و رفع خستگی و کاهش سوانح رانندگی است.

فرزاد دادخواه اظهار داشت: این پویش بصورت متمرکز در مجتمع خدماتی رفاهی «وادی» در محور آزادراه کاشان اصفهان با برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، هنری و آموزشی اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت می‌تواند بسیاری از حوادث جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت رانندگان نیز مجتمع‌ های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اجرای طرح پویش «چشم به راهیم» است.

دادخواه گفت: اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و نوروز و افزایش جاذبه‌های جاده‌ای با برنامه‌های هنری از مهمترین اهداف برگزاری این پویش در استان اصفهان است.

وی گفت: تمام نیروهای راهدار در این ایام برای کاهش حوادث رانندگی و خدمت رسانی به مردم در استان در حال تلاش هستند.

دادخواه از مردم خواست حین سفر نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد کاهش تصادفات رانندگی باشیم.
وی با بیان اینکه مسوولیت خطیری بر عهده راننده در راستای حفظ جان سرنشینان وجود دارد، اظهار داشت: افزایش آگاهی و حذف رفتارهای پُرخطر ترافیکی، هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی با حضور چهره‌های سرشناس است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: این استان با داشتن ۱۲ هزار کیلومتر راه، هر سال میزبان بسیاری از مردم خوب ایران است اما حدود ۵۰ درصد از تصادفات در آزادراه‌ها رُخ می‌دهد که اغلب ناشی از خواب آلودگی، حواس پرتی و بی‌توجهی به جلو است.
پویش «چشم‌ به‌ راهیم» از بیست و هفتم اسفند آغاز شده است و تا سیزدهم فروردین از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۷ عصر برگزار می‌شود.

این پویش با هدف ارتقای ایمنی در جاده‌ها، حفظ سلامت سفر مسافران، آموزش و آگاهی‌بخشی به همراهان رانندگان راه‌اندازی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha