۹ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85428793
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"ششتمد" خراسان رضوی بسیاری از ادارات را ندارد

۹ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبر: 85428793
"ششتمد" خراسان رضوی بسیاری از ادارات را ندارد

سبزوار- ایرنا- فرماندار ششتمد خراسان رضوی گفت: نبود بسیاری از ادارات و نمایندگی دستگاه‌های اجرایی در این منطقه علیرغم گذشت سه سال از تاسیس شهرستان، مردم را برای دریافت خدمات دولتی دچار مشکل کرده است.

حسین ایثارگر روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون هنوز برخی دوایر دولتی از جمله ادارات تعاون،کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، محیط زیست، بنیاد مسکن، اوقاف و امور خیریه، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، ثبت احوال و تعزیرات در این شهرستان نمایندگی ندارند و ساکنان این منطقه به ناچار باید با پیمودن مسافتی زیاد، خدمات مربوط به این حوزه ها را در شهرستان سبزوار جست و جو کنند.

وی خواستار شتاب دادن به روند استقرار ادارات و سامان گرفتن شاکله اداری این شهرستان تازه تاسیس، با هدف خدمات رسانی بهتر به مردم شد و گفت: یکی مهمترین نیازهای این شهرستان که اکنون بیش از سه سال از ارتقای آن می گذرد، استقرار ادارات مختلف است.

وی اظهار داشت: برای تحقق این مطالبه مردمی، پیگیری های فراوانی صورت گرفته است، اما با وجود قول های مساعد تاکنون نهادهای اداری محدودی در شهرستان ششتمد دایر شده که در مواردی این نهادها نیز به سبب کمبود منابع انسانی و مالی، کیفیت و کارآیی لازم را در ارائه خدمات نداشته و مردم از وجود آنان رضایت کافی ندارند.

فرماندار ششتمد گفت: در مذاکرات و نشست هایی که با استانداری و برخی مدیران کل برگزار شد، اعلام شده است که استقرار اداره حتی به شکل نمایندگی هم باید با مجوز سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد که لازمه آن تعریف چارت سازمانی برای شهرستان است تا از این طریق مقدمات تامین نیرو، امکانات و تجهیزات اداری فراهم شود.

ایثارگر افزود: ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت، بنیاد شهید و امور ایثارگران، جهاد کشاورزی، ثبت اسناد، منابع طبیعی، دامپزشکی، بهزیستی، فرماندهی انتظامی، سازمان تبلیغات، اداره برق، مخابرات و راهداری و حمل ونقل جاده ای برخی از اداراتی هستند که طی سالهای اخیر در این شهرستان به صورت نمایندگی یا اداره فعالیت خود را آغاز کرده اند.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار پیگیری های صورت گرفته، یکی از مطالبات مردم شهرستان ششتمد از منتخبان این منطقه در مجلس شورای اسلامی، توجه آنان به موضوع استقرار ادارات با چارت تشکیلاتی و جذب نیروهای کارآمد است.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع، دارای ۲۴ هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ پارچه آبادی است.

مرکز این شهرستان در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha