۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85428724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۶۷ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان بازدید کردند

سنندج- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از ٢٥ اسفندماه سال گذشته تا پایان هفتمین روز از فروردین سال‌جاری ٨٦٧ هزار و ۳۸۲ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، منصور مهرزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد مسافر و گردشگر در این بازه زمانی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی و فرهنگی درسراسر استان بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها به گونه ای انجام شده است که مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی بتوانند از اغلب اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کنند،گفت: شهرستان‌های مریوان، بانه، سنندج و سروآباد به ترتیب دارای بیشترین آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری در استان بوده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان همچنین به توزیع بیش از ١٠٠ هزار نسخه اقلام تبلیغاتی در استان اشاره کرد و افزود: توزیع نقشه، بروشور و کتابچه در راهنمایی و معرفی سایت‌های تاریخی در هر استانی تاثیر مستقیم دارد و در ایام نوروز در کردستان شاهد تحولی اساسی در این بخش بوده‌ایم.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha