نگاهی به چهار فرنگی کار دعوت شده از فارس به اردوی جدید تیم ملی

شیراز-ایرنا-  سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران ۲۰ کشتی گیر را به اردوی جدید تیم ملی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا دعوت کرد که در بین  آنها چهار کشتی گیر از استان فارس وجود دارد و نامی هم از محمد علی گرایی کاپیتان تیم ملی دیده نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا در بین دعوت شدگان به تیم ملی استان خوزستان ۹ سهمیه دارد و فارس و مازندران هم چهار سهیمه را به خود اختصاص دادند تا به عنوان قطب های برتر کشتی فرنگی معرفی شوند.

کاپیتان تیم ملی دعوت نشد

امیررضا ده بزرگی،‌ میثم دلخانی،‌ محمدرضا گرایی و محمدرضا رستمی چهار کشتی گیر دعوت شده از استان فارس هستند و این در حالی است که نامی از محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ملی که سال گذشته در رقابت های جهانی صربستان با پرتاب بطری آب به روی تشک از سوی فدراسیون جهانی کشتی به مدت یکسال محروم و مبلغ یک هزار فرانک سوئیس هم جریمه شد، دیده نمی شود.

هر چند دوران محرومیت محمد علی گرایی به پایان رسیده است اما به نظر می رسد این کشتی گیر با سابقه مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از دست داده باشد چرا که به اردوی جدید تیم ملی دعوت نشده است.

دومین محروم تیم ملی از فارس

همچنین محمدرضا مختاری دیگر کشتی گیر استان فارس که در چند سال گذشته بارها به تیم ملی دعوت شد و چندین مدال آسیایی و جهانی هم در کارنامه دارد به دلیل درگیری در مسابقات کشتی فرنگی جام وهبی‌امره ترکیه با کشتی گیر میزبان به اردوی جدید تیم دعوت نشده است تا فارس ۲ سهمیه خود را به دلیل محرومیت از دست بدهد.

نگاهی به چهار فرنگی کار دعوت شده از فارس به اردوی جدید تیم ملی
امیررضا ده بزرگی کشتی گیر شیرازی

پیکار کشتی گیران فارس برای پوشیدن ۲بنده تیم ملی با رقیبان

امیررضا ده بزرگی دارنده نشان طلای کشتی جوانان جهانٰ، آسیا و المپیک جوانان در حالی در وزن ۶۰ کیلو گرم به این اردو دعوت شده است که رقیبی همچون مهدی جواهری از قم دارد که این کشتی گیر هم نشان برنز جهانی در کارنامه دارد.

به نظر می رسد این ۲ کشتی جوان رقیب سرسختی برای پوشیدن ۲ بنده تیم ملی برای یکدیگر باشند هرچند شانس امیررضا ده بزرگی بیشتر است اما باید منتظرماند دید آیا کادر فنی تیم ملی برای این ۲ کشتی گیر مسابقه انتخاتی برگزار خواهد کرد یا اینکه تصمیم دیگری می گیرند.

وزن ۶۳ کیلو میثم دلخانی

میثم دلخانی دیگر کشتی گیر دعوت شده از فارس است که در چند سال گذشته چند مقام ارزشمند برای کشورمان به ارمغان آورده است که می توان به نشان طلای ۲۰۲۱ کشتی بزرگسالان جهان اشاره کرد.

‌ این کشتی گیر ۲۷ ساله که اهل روستای دلخان شهرستان سپیدان فارس استٰ،‌ در وزن ۶۳ کیلو گرم رقیبی همچون ایمان محمدی از خوزستان دارد که این کشتی گیر در کارنامه اش ۲ نشان طلای آسیا دیده می شود و به نظر می رسد رقیب سر سختی برای یگدیگر در این وزن باشند اما بستگی به نظر کادر فنی تیم ملی و آمادگی این ۲ کشتی گیر دارد که کدام یک راهی مسابقات قهرمانی کشتی آسیا شوند.

نگاهی به چهار فرنگی کار دعوت شده از فارس به اردوی جدید تیم ملی
میثم دلخانی

محمدرضا گرایی وزن ۶۷ کیلو گرم

همچنین محمدرضا گرایی دیگر کشتی گیر دعوت شده از فارس است که سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را در دست دارد و در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی می گیرد.

در این وزن علاوه بر گرایی که نشان طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو دارد،‌ سعید اسماعیلی از خوزستان هم دعوت شده است که مدال طلای نوجوانان ٰوجوانان جهان در کارنامه دارد و به نظر می رسد شانس محمدرضا گرایی برای حضور در مسابقات آسیایی بیشتر باشد.

نگاهی به چهار فرنگی کار دعوت شده از فارس به اردوی جدید تیم ملی
محمدرضا گرایی قهرمان المپیک

وزن ۷۲ کیلوگرم، محمدرضا رستمی

محمدرضا رستمی دیگر کشتی گیر استان فارس که به اردوی تیم ملی در وزن ۷۲ کیلو گرم دعوت شده است.

رستمی که اهل شهرستان داراب است تاکنون مدال برنز جوانان جهان و طلای جوانان آسیا را به خود اختصاص داده است، او در این وزن رقیبی همچون دانیال سهرابی از خوزستان دارد که این کشتی گیر هم چهار مدال رنگارنگ جهانی وآسیایی در کارنامه دارد، این ۲ کشتی گیر جوان می کوشند تا نظر کادر فنی تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیایی پیش رو به دست آورند.

فارس، یکی از قطب های کشتی فرنگی ایران

فارس یکی از قطب های مطرح این رشته است که امید نوروزی و محمدرضا گرایی توانسته اند مدال طلای المپیک کسب کنند و چندین کشتی گیر دیگر این استان مدال مختلف جهانی، آسیایی و بین المللی دارند.

نگاهی به چهار فرنگی کار دعوت شده از فارس به اردوی جدید تیم ملی
محمدرضا رستمی

به گزارش ایرنا اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا از ۱۵ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده تهران برگزار می‌شود.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی‌آسیا روز های ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه در شهر بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار می شود.

حسن رنگرز به عنوان سرمربی و طالب نعمت پور، حسن حسین زاده، مجید رمضانی، فرزاد ایمانعلی زاده، جمال حق پناه و بهمن میرزایی به عنوان کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارند و سرپرست تیم هم امید شایگان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha