۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85428699
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان نیازمند افزایش پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای است 

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک خود و از حیث وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی مختلف نیازمند احداث پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای بر اساس آمایش سرزمینی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ حجت الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی هماهنگی طرح ملی خدمات یکپارچه طرح نوروزی جمعیت هلال‌ احمر استان ها به ریاست کولیوند رییس جمعیت هلال احمر کشور، افزود: از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قول مساعد برای احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای گرفته شده است که جمعیت هلال احمر کشور نیز مسئولیت تجهیز این پایگاه ها را بر عهده خواهد داشت.

وی اظهار داشت: زنجان به لحاظ موقعیت جغرافیایی در گذرگاه شمالغرب کشور قرار دارد و با هفت استان کشور همسایه است که حساسیت بالاتری به ویژه در خصوص ایجاد پایگاه های امداد و نجات جاده ای دارد.

حجت الاسلام خاتمی یادآور شد: خوشبختانه بخشی از پایگاه ها در گذشته راه اندازی شده درحالیکه زنجان شاهراه غرب به مرکز کشور محسوب می شود و ارایه خدمات در استان برای همه هموطنانی است که در جاده های ارتباطی آن تردد می کنند.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر زنجان در بعد لجستیک مشکلاتی دارد و تاکنون ۱۰ پایگاه امداد و نجات جاده ای در مسیرهای ارتباطی استان احداث شده است که چندین پایگاه جدید دیگر هم نیاز دارد.

حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: امسال سه پایگاه امداد و نجات جاده ای در سطح استان زنجان توسط هلال احمر به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه قدم های خوبی در یک سال اخیر در هلال احمر استان زنجان برداشته شده است، خاطرنشان کرد: نیروهای این جمعیت همواره در جاده های استان حضوری فعال دارند و آثار و خدمات آنان چشمگیر است و مسافران نیز از دریافت خدمات صادقانه این مجموعه رضایتمندی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان از همه امدادگران و نجاتگران که در حال ارائه خدمات شبانه روزی به هموطنان متاثر از حوادث هستند، قدردانی کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه استان از نظر پایگاه های جاده ای با توجه به موقعیت خاص و قرار داشتن در گذرگاه هفت استان و مرکز شمالغرب کشور نیازمند ارتقاست، گفت: به واسطه تبیین این موضوعات با مدیریت برنامه و بودجه استان توافقاتی در خصوص ایجاد پایگاه امدادی در استان انجام شد.

حکمت الله هاشمی افزود: طبق دستور رئیس جمعیت هلال احمر کشور مبنی بر احداث پایگاه توسط یک پدر شهید پنج میلیارد ریال اهدا شده و مبلغی نیز توسط دبیر کل هلال احمر اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: این پایگاه جزو پایگاه های کلیدی در استان خواهد شد که امیدواریم در سه ماهه نخست سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در تعطیلات نوروز امسال از ابتدای آغاز طرح های نوروزی تاکنون ۲۸ هزار نفر از خدمات هلال احمر استان بهره مند شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha