سیستان و بلوچستان در سالی که گذشت؛ شتاب قطار توسعه با عزم دولت سیزدهم
ساحل زیبای درک در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲ شاهد اتفاقات ریز و درشت، تلخ و شیرین زیادی بود که برخی از آنها همانند توسعه زیرساخت‌ها، حضور حماسه آفرین در پای صندوق‌های رای و همدلی در سیل ابعاد ملی و بین‌المللی داشت و بعضی هم در گستره محدودتر برای مردم بویژه در این استان پیام‌آور غم بود.

به گزارش ایرنا، چند سالی است که قطار توسعه و پیشرفت در سیستان و بلوچستان روی ریل سرعت قرار گرفته و طرح‌های متعددی در حوزه لجستیک و ترانزیت با سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی اجرا شده، اقداماتی که باعث شده تا این استان بهشت سرمایه گذاران قلمداد شود.

با این وجود سیستان و بلوچستان نیز همچون سایر نقاط کشور در سال ۱۴۰۲ شاهد اتفاقات ریز و درشت، تلخ و شیرین زیادی بود که برخی از آنها همانند توسعه زیرساخت‌های ریلی، صنعتی و معدنی، آبرسانی، گازرسانی، حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور حماسه آفرین در پای صندوق‌های رای و همدلی در سیل جنوب ابعاد ملی و بین‌المللی داشت و بعضی هم مانند حملات تروریستی متعدد با هدف برهم زدن وحدت و آرامش مردم در این استان پیام‌آور غم و ناراحتی بود.

وقوع رخدادهای طبیعی، فرهنگی، اجتماع، ورزشی، سیاسی و اقتصادی در ۲۳ شهرستان‌ استان پهناور سیستان و بلوچستان همچون زاهدان، چابهار، ایرانشهر، سراوان، خاش، زابل تاثیرات مهم بر فضای زندگی ساکنان آنها ایجاد کرد، رخدادهایی که نه تنها به خودی خود حائز اهمیت است بلکه آثار آنها سال‌ها ماندگار خواهد بود.

سکونت اقوام مختلف بلوچ، سیستانی، کرد، لر و سایر اقوام با مذاهب شیعه و سنی در این استان و زندگی مسالمت آمیز و بدون دغدغه در کنار یکدیگر آن هم با وحدت و انسجام مثال زدنی، سیستان و بلوچستان را به الگویی از وحدت تبدیل کرده است.
وجود بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر مرز خاکی با افغانستان و پاکستان و ۳۱۰ کیلومتر مرز دریایی در سواحل دریای عمان این استان را در موقعیت بسیار حساس و مهمی قرار داده است.

مهمترین رخدادهای سیاسی و امنیتی

سیستان و بلوچستان در سالی که گذشت؛ شتاب قطار توسعه با عزم دولت سیزدهم

۲۵ فروردین ۱۴۰۲

حماسه حضور شیعه و سنی سرزمین نخل و آفتاب در راهپیمایی روز قدس

شیعه و سنی سرزمین نخل و آفتاب همزمان با سراسر کشور در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور حضور حماسی و عزت آفرین خود در شهرهای سیستان و بلوچستان در دفاع از آرمان‌ های قدس شریف برگ زرین دیگری در تاریخ جریان مقاومت اسلامی را به ثبت رساندند.

۲۶ فروردین ۱۴۰۲

۳۸ نفر از جان‌باختگان هشتم مهر زاهدان شهید اعلام شدند

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۳۸ نفر از جان‌باختگان هشتم مهر زاهدان شهید اعلام شدند.

۳۱ فروردین ۱۴۰۲

انهدام باندهای اشرار و گروهک‌های تروریستی توسط قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه

رزمندگان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ‌دو نفر از اعضای گروهک تروریستی جیش‌الظلم را که قصد ورود به کشور را داشتند، دستگیر و به مقامات قضایی تحویل دادند.

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

امام جمعه سابق زاهدان در بابلسر به قتل رسید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مازندران از سوء قصد به آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه سابق زاهدان و جان باختن وی در بابلسر خبر داد.

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

ماجرای فوت پسر مولوی قلندرزهی چه بود؟

دادستان زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: فرزند ۱۶ ساله مولوی محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد الخلیل اهل سنت خاش به وسیله اسلحه‌ای که در منزل آن‌ها بود، فوت کرده است.

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

ماجرای درگیری مرزی ایران و افغانستان چه بود؟

اطلاعات رسیده حاکی‌ است درگیری مرزی بین نیروهای مرزبانی کشورمان با برخی نیروهای مرزبانی افغانستان در منطقه مرزی نیمروز رخ داده است.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

برگزاری نشست تسریع در روند پیگیری حقابه هیرمند با حضور امیرعبداللهیان

نشست تسریع در روند پیگیری حقابه هیرمند چهارشنبه شب با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و ساعتی پس از ورود وی به چابهار برگزار شد.

سیستان و بلوچستان در سالی که گذشت؛ شتاب قطار توسعه با عزم دولت سیزدهم

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

رئیس جمهور وارد فرودگاه کنارک شد

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با هیات همراه امروز پنجشنبه به منظور پیگیری طرح ها و افتتاح چند پروژه وارد فرودگاه کنارک همجوار سواحل مکران شد و مورد استقبال مردم و مسوولان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

پنج مرزبان در سراوان به شهادت رسیدند

پنج مرزبان در سراوان سیستان و بلوچستان در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسیدند.

۱ خرداد ۱۴۰۲

پیکر مطهر پنج شهید مرزبانی در زاهدان تشییع شد + فیلم

پیکر مطهر پنج شهید مرزبانی امروز دوشنبه با حضور جانشین فرمانده کل انتظامی، فرمانده مرزبانی، استاندار سیستان و بلوچستان و علمای شیعه و سنی بر دستان مردم شهید پرور زاهدان تشییع شد.

۳ خرداد ۱۴۰۲

انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور /هلاکت ۲ تروریست

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک تیم مسلح که قصد انجام اقدامات تروریستی در جنوب شرق کشور را داشت توسط واحدهای اطلاعاتی و عملیاتی این قرارگاه و سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و قبل از هر اقدامی منهدم شد.

۶ خرداد ۱۴۰۲

شهادت ۲ نیروی مرزبانی کشور در درگیری با طالبان

عناصر طالبان صبح روز شنبه ششم خرداد ماه اقدام به تیراندازی به سمت پاسگاه مرزی ساسولی در محدوده زابل استان سیستان و بلوچستان کردند که متاسفانه در این درگیری ۲ نیروی مرزبان کشور شهید و ۲ شهروند دیگر زخمی شدند.

۳۱ خرداد ۱۴۰۲

ماجرای حبس و اعتراف‌گیری از یک طلبه در مسجد مکی چه بود؟

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: کشور قانون دارد، بازداشت یک فرد با این عنوان که قصد مسمومیت طلاب مسجد مکی و شخص مولوی عبدالحمید را برعهده داشته اقدامی غیرقانونی بوده است.

۱۷ تیر ۱۴۰۲

حمله تروریستی به کلانتری۱۶ زاهدان

صبح امروز شنبه تعدادی افراد مسلح به سمت کلانتری ۱۶ زاهدان حمله کردند، بنا به اعلام منابع آگاه، این افراد مجهز به کمربند انتحاری بودند که ۲ نفر اقدام به انفجار کردند.

۱۹ تیر ۱۴۰۲

ماجرای حمله فردی مسلح به دادگاه سیب و سوران چه بود؟

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به تشریح جزییات حمله فردی مسلح به دادگاه سیب و سوران پرداخت.

۲۲ تیر ۱۴۰۲

فیلم| روایتی از اقامت غیرقانونی طلبه‌های خارجی در مسجد مکی زاهدان

۱۳۲ نفر از طلاب خارجی که به صورت غیر قانونی در مسجد مکی زاهدان حضور داشتند شناسایی و در حالیکه باید مجازات می‌شدند اما مورد رافت اسلامی قرار گرفته و در چهارچوب مقررات پس از نگهداری مقدماتی از کشور بازگردانده و تحویل مسوولان کشور ثالث شدند.

۲۲ تیر ۱۴۰۲

فیلم|تور اطلاعات سپاه برای اعضای گروهک جیش‌الظلم

سرکردگان گروهک تروریستی «جیش الظلم» ماموریت شناسایی و ترور چهره‌های شاخص اطلاعاتی و امنیتی را به "صلاح‌الدین" ابلاغ کرده و وی پاکستان را به مقصد زاهدان ترک می‌کند که در تور اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گرفتار می شود.

۷ تیر ۱۴۰۲

فیلم | اولین اظهارات طلبه اهل سنت که توسط انتظامات مسجد مکی بازداشت شده بود

طلبه اهل سنتی که به صورت غیرقانونی در روز ۲۷ خرداد توسط انتظامات مسجد مکی سه روز بازداشت شده بود، ماجرای تلاش عوامل مسجد برای گرفتن اعتراف را روایت کرد.پرونده قضایی برای عاملان نشر شایعه مسومیت امام جماعت مسجد مکی تشکیل شد.

۱۲ مرداد ۱۴۰۲

دستگیری یک تیم چهار نفره تروریستی در جنوب شرق کشور

اعضای یک تیم چهار نفره تروریستی که قصد انجام عملیات در منطقه جنوب شرق کشور را داشتند، دستگیر شدند.

۲۱ مرداد ۱۴۰۲

دستگیری اعضای گروهک تروریستی انصار الفرقان در قصرقند

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری ۲ عضو مسلح گروهک تروریستی انصار الفرقان در پی شهادت و مجروحیت بسیجیان شهرستان قصرقند در کمتر از چند ساعت با رصد اطلاعاتی دقیق ماموران پلیس خبر داد.

۲۹ مرداد ۱۴۰۲

توضیحات دادگستری سیستان و بلوچستان درباره بازداشت مولوی فتحی محمد نقشبندی

روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان در خصوص بازداشت مولوی فتحی محمد نقشبندی توضیحاتی را ارائه کرد.

۱ شهریور ۱۴۰۲

دستگیری اعضای سه نفره تیم تروریستی گروهک جیش‌ الظلم در ایرانشهر

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری اعضای سه نفره تیم تروریستی گروهک جیش الظلم توسط ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر خبر داد.

۲ شهریور ۱۴۰۲

حمله تروریستی به گشت کلانتری سیب سوران یک شهید و ۲مجروح بر جا گذاشت

ستاد انتظامی سیستان و بلوچستان در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اثر تیراندازی کور و بزدلانه اشرار مسلح در سیب و سوران یک مامور پلیس به شهادت رسید و ۲ مامور دیگر زخمی شدند.

۶ مهر ۱۴۰۲

فیلم| اعترافاتی که پشت پرده اغتشاشات سیستان و بلوچستان را برملا کرد

اعترافات وابستگان داخلی گروهک تروریستی منافقین، سازوکار به آشوب کشاندن سیستان و بلوچستان در روزهای اغتشاشات ۱۴۰۱ را به خوبی نشان می‌دهد.

۱۳ مهر ۱۴۰۲

رئیس کلانتری زاهدان عزل شد

در پی انتشار کلیپی از رفتار غیرقانونی یک سرباز وظیفه در کلانتری شهرستان زاهدان، رئیس وقت این کلانتری به دلیل عدم نظارت و کوتاهی در انجام وظایف قانونی از سمت خود عزل شد.

۲۰ مهر ۱۴۰۲

ماجرای دروغین خودکشی اسلم صدیقی در زندان زاهدان چه بود؟

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: رسانه‌های معاند در روزهای گذشته خبری در رابطه با خودکشی یک زندانی در زاهدان منتشر کردند که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این ادعاها صحت ندارد.

۲۳ مهر ۱۴۰۲

فیلم|صدای مادری که دروغ بود؛ جزئیات خودکشی ساختگی یک بلوچ در زندان زاهدان

اسلم صدیقی که رسانه‌های معاند با انعکاس خبر دروغ خودکشی او در زندان زاهدان اقدام به ایجاد التهاب رسانه‌ای در فضای سیستان و بلوچستان کرده بودند در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با انتشار فیلمی نسبت به این اقدام رسانه‌های بیگانه واکنش نشان داد و این ادعاها را تکذیب کرد.

۳۰ مهر ۱۴۰۲

امام جماعت اهل سنت پشامگ سرباز بازداشت شد

دادسرای ویژه روحانیت مشهد با صدور اطلاعیه ای از بازداشت مجدد مولوی کوهی امام جماعت اهل سنت پشامگ شهرستان سرباز خبر داد.

سیستان و بلوچستان در سالی که گذشت؛ شتاب قطار توسعه با عزم دولت سیزدهم

۸ آبان ۱۴۰۲

۱۹ عامل گروهک منافقان در سیستان و بلوچستان بازداشت شدند

اداره‌کل اطلاعات سیستان و بلوچستان و سازمان اطلاعات سپاه در بیانیه‌ای مشترک از بازداشت ۱۹ عامل گروهک منافقان در این استان خبر دادند.

۲۲ آبان ۱۴۰۲

حکم اعدام عاملان بمب‌گذاری در زاهدان اجرا شد

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از اجرای حکم اعدام سه نفر از عاملان بمب‌گذاری در زاهدان خبر داد.

۲۴ آذر ۱۴۰۲

۱۱ نفر در حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک به شهادت رسیدند

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در پی حمله ناجوانمردانه گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک ۱۱ نفر به شهادت رسیدند.

۲۴ دی ۱۴۰۲

دستگیری چهار عامل اصلی و دخیل در حادثه تروریستی راسک

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به عملیات بزرگ و گسترده‌ مبارزه با تروریسم فراجا از دستگیری عاملان حادثه‌ تروریستی راسک خبر داد و گفت: چهار عامل اصلی این حادثه‌ که در شب عملیات تروریستی حضور داشتند، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

۲۴ دی ۱۴۰۲

۲ تروریست در سراوان به هلاکت رسیدند

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۲ تروریست در سراوان که قصد اقدام خرابکارانه داشتند قبل از انجام هر گونه اقدامی به هلاکت رسیدند.

۲۷ دی ۱۴۰۲

عاملان اصلی شهادت سرباز وظیفه اهل سنت "عارف هوتی" در چابهار دستگیر شدند

جانشین فراجا از دستگیری ۲ نفر از عاملان اصلی شهادت سرباز وظیفه عارف هوتی در چابهار خبر داد.

۲۸ دی ۱۴۰۲

هفت غیر ایرانی بر اثر حمله موشکی پاکستان کشته شدند

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از کشته شدن هفت غیر ایرانی بر اثر حمله موشکی پاکستان در یک روستای مرزی خبر داد.

۱۹ بهمن ۱۴۰۲

وحدت ملت ایران خاری در چشم دشمن و استخوان در گلوی استکبار جهانی است

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: وحدت ملت ایران با اقوام و مذاهب گوناگون خاری در چشم دشمن و استخوان در گلوی استکبار جهانی است؛ امروز علما و روحانیون میدان دار و علمدار این میدان هستند و مدیران جز نوکری و خدمت برای مردم کاری ندارند.

۹ اسفند ۱۴۰۲

انفجار عامل تروریستی در حین انجام عملیات بمب گذاری در سیستان و بلوچستان

دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان از انفجار عامل تروریستی در حین انجام عملیات در پاسگاه محمدان شهرستان بمپور خبر داد.

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

چه کسانی از سیستان و بلوچستان راهی بهارستان شدند؟/ پنج نماینده جدید منتخب در ۶ حوزه شدند

همزمان با پایان شمارش آرای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان از بین هشت نماینده در ۶ حوزه انتخابیه، پنج نماینده جدیدالورود و سه نماینده دیگر از دوره قبل، راهی بهارستان شدند.

مهمترین رخدادهای اقتصادی و عمرانی

سیستان و بلوچستان در سالی که گذشت؛ شتاب قطار توسعه با عزم دولت سیزدهم

۲۴ فروردین ۱۴۰۲

سیستان و بلوچستان رتبه چهارم ارزیابی نهضت ملی مسکن را کسب کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، این استان در ارزیابی عملکرد طرح نهضت ملی مسکن بین استان‌های کشور رتبه چهارم را کسب کرد.

۲۰ فروردین ۱۴۰۲

بازگشایی بازارچه مرزی میرجاوه بعد از سه سال تعطیلی

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: بازارچه مرزی میرجاوه بعد از سه سال تعطیلی به همت دولت سیزدهم امروز/ یکشنبه/ با حضور مسوولان سیستان و بلوچستان و کشور پاکستان بازگشایی شد.

۱۰ فروردین ۱۴۰۲

بهره‌برداری از ۱۵۳ طرح کشاورزی سیستان و بلوچستان

۱۵۳ طرح بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان با اعتبار ۵۴۳ میلیارد و ۶۴۴ میلیون تومان امروز/پنجشنبه/به طور همزمان در سراسر این استان با حضور وزیر کشاورزی در چابهار به بهره‌برداری رسید.

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

پهلوگیری نخستین کشتی پهن پیکر "فله بر" با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پهلوگیری اولین کشتی پهن پیکر با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن گندم در بندر شهید بهشتی چابهار برای نخستین بار در کشور خبر داد.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

سد کهیر کنارک با دستور رئیس جمهور آبگیری شد

سد کهیر کنارک به عنوان بزرگترین سد مخزنی استان سیستان و بلوچستان با ۳۴۳ میلیون مترمکعب حجم کل مخزن به ارتفاع ۵۵ متر امروز پنجشنبه با دستور رئیس جمهور آبگیری شد.

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

آبرسانی به ۱۷۵۱ روستای فاقد یا دارای تنش آبی در سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عملیات آبرسانی به یک‌هزار و ۷۵۱ روستای فاقد یا دارای تنش آبی در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به ارزش چهار هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان در حال اجراست.

۶ تیر ۱۴۰۲

۱۵۰ نفر نخبه جذب دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان شدند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان از فرایند جذب ۱۵۰ نفر نیروی نخبه در قالب طرح "شهید زین الدین" برای دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد.

۲ شهریور ۱۴۰۲

بهره‌برداری از ۱۱۵۲ پروژه عمرانی همزمان با هفته دولت در سیستان و بلوچستان آغاز شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان از بهره برداری از یک هزار و ۱۵۲ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از هفت هزار ۸۰۰ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت آغاز شد.

۲۹ شهریور ۱۴۰۲

بیش از ۱۳ هزار طرح عمرانی توسط قرارگاه قدس در سیستان و بلوچستان انجام شد

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نزسا گفت: قرارگاه قدس و مجموعه نیروی زمینی سپاه از سال ۸۸ تاکنون در سیستان و بلوچستان ۱۳ هزار و ۵۸۱ پروژه عمرانی در نقاط دورافتاده این استان و مناطق سخت گذر اجرا کرده است.

۱۳ مهر ۱۴۰۲

وزیر صمت: توسعه نیروگاه میل نادر در دستورکار قرار گرفت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نیروگاه بادی میل نادر ثروت بزرگی است که با همکاری وزارت نیرو اقداماتی را برای توسعه آن انجام خواهیم داد.

۲۷ دی ۱۴۰۲

تجارت آزاد با پاکستان موجب توسعه روابط و رونق سیستان و بلوچستان می‌شود

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تجارت آزاد با کشورهای مختلف از جمله پاکستان با وجود بیش از یک‌هزار کیلومتر مرز خاکی و وجود زیرساخت‌های مرزی موجب توسعه و رونق سیستان و بلوچستان می‌شود.

۲۳ اسفند ۱۴۰۲

فیلم | انتصاب اولین مدیرعامل زن اهل سنت در مناطق آزاد

حمیرا ریگی که نخستین سفیر زن اهل سنت در برونئی، سومین بخشدار زن و دومین فرماندار زن را در کارنامه سیاسی خود دارد با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان اولین زن اهل سنت؛ رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار شد.

مهمترین رخدادهای فرهنگی و هنری

سیستان و بلوچستان در سالی که گذشت؛ شتاب قطار توسعه با عزم دولت سیزدهم

۱ فروردین ۱۴۰۲

برگزاری دومین یادواره "میرکمبر" اسطوره بلوچستان در بنت نیکشهر

دومین یادواره "میرکمبر" اسطوره بلوچستان با حضور جمعی از چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان در شهر بنت شهرستان نیکشهر برگزار شد.

۱۶ خرداد ۱۴۰۲

ماجرای خبر نابینایی استاد اسپندار نابغه موسیقی سیستان و بلوچستان چه بود؟

ساعاتی قبل خبری با عنوان نابینایی کامل استاد اسپندار نابغه موسیقی سیستان و بلوچستان به خاطر فقر مالی در فضای مجازی منتشر شد که معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

۴ تیر ۱۴۰۲

فیلم / برگزاری نخستین همایش شهدای فرهنگ،هنر و رسانه در سیستان و بلوچستان

نخستین همایش شهدای فرهنگ، هنر و رسانه سیستان و بلوچستان امروز یکشنبه با حضور مشاور امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با هدف تکریم و تجلیل از خانواده شهدای فرهنگ، هنر و رسانه در زاهدان برگزار شد.

۲۴ تیر ۱۴۰۲

جشنواره "هامین" در راسک برگزار شد

دومین جشنواره "هامین"(جشن شکرگزاری برداشت خرما) با هدف توسعه و رونق گردشگری با حضور فرماندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و جمعی از قشرهای مختلف مردم و مسوولان در شهرستان راسک برگزار شد.

۲۶ تیر ۱۴۰۲

آئین فاخر «اذن عزا» در زاهدان برگزار شد

آئین فاخر «اذن عزا» در آستانه فرارسیدن ایام عزای سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان برگزار شد.

۲۰ مهر ۱۴۰۲

فیلم | همایش بزرگداشت حافظ در زاهدان برگزار شد

عباس شهرکی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در هفته حافظ برنامه‌های متنوعی در سراسر شهرهای استان با موضوع حافظ شناسی و حافظ خوانی برگزار شد تا مردم بیشتر با این بزرگان ادب و فرهنگ ادب فارسی آشنا شوند.

۱۱ مهر ۱۴۰۲

فیلم | گلایه طنزپرداز سیستانی از متولیان فرهنگی/ خواسته "لودر" از صداوسیما چیست؟

بهرام سراوانی معروف به "بهرام لودر" هنرمند و طنز پرداز خوش ذوق سیستانی از کم لطفی‌های مسوولان فرهنگی و بها ندادن به کار هنرمندان سیستان و بلوچستان گلایه کرد.

سیستان و بلوچستان در سالی که گذشت؛ شتاب قطار توسعه با عزم دولت سیزدهم

۱۵ آبان ۱۴۰۲

«راغب» در زاهدان برای مردم با گویش سیستانی و بلوچی خواند + فیلم

«مصطفی راغب» خواننده مشهور کشورمان در کنسرت شب گذشته(یکشنبه) زاهدان دو قطعه موسیقی محلی با گویش سیستانی و بلوچی اجرا کرد که با استقبال حاضران روبرو شد.

۲۹ آبان ۱۴۰۲

فیلم|همایش فراملی بصیرت قلم در زابل

همایش فراملی بصیرت قلم در زابل واقع در شمال سیستان و بلوچستان با حضور شماری از شاعران کشور افغانستان و ایران در سرسرای مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان برگزار شد.

۲۳ آذر ۱۴۰۲

فیلم| برگزاری نخستین‌ کنگره بین‌المللی شعر و فرهنگ سیستان

نخستین‌ کنگره بین‌المللی شعر و فرهنگ سیستان با حضور ۳۰ شاعر بین‌المللی، ملی و استانی به مدت ۲ روز در زابل آغاز شد و در این مدت شاعران اشعار خود را در رابطه با سیستان، اساطیر، تاریخ، هامون و هیرمند ارائه می‌کنند.

۲۷ دی ۱۴۰۲

فیلم| کوکِ ساز «قیچک» بر نُت خشکسالی سیستان

«حبیب الله قادر آتشگر» یکی از مردانی است که امروز در کسوت استادی، از درختان گَز با دستان توانمندش قیچک و دُهُل می‌سازد و با کوکِ ساز قیچک خود از روزگار سخت مردمان سیستان و بر نُتِ خشکی تالاب بین‌المللی هامون می‌نوازد.

۲۹ دی ۱۴۰۲

فیلم| برگزاری نخستین کنگره «یعقوب لیث صفاری» در زابل

نخستین کنگره «یعقوب لیث صفاری» با حضور رییس انجمن آثار مفاخر ایران، رایزن فرهنگی تاجیکستان در ایران، معاون استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار ویژه زابل و اهالی فرهنگ و هنر ایران در زابل برگزار و از آثار برگزیده و شایسته قدردانی شد.

۱۷ بهمن ۱۴۰۲

فیلم| آغاز بکار دوازدهمین جشنواره فیلم فجر سیستان و بلوچستان

دوازدهمین جشنواره فیلم فجر در سیستان و بلوچستان با اکران فیلم "میرو" به کارگردانی حسین ریگی در سینما هلال زاهدان آغاز بکار کرد.

۱۷ اسفند ۱۴۰۲

سومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی در زاهدان آغاز به کار کرد

سومین کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی امروز پنجشنبه با حضور برگزیدگان این کنگره در تالار اشراق زاهدان آغاز به کار کرد.

رخدادهای اجتماعی و حوادث خاص

سیستان و بلوچستان در سالی که گذشت؛ شتاب قطار توسعه با عزم دولت سیزدهم

۱۷ خرداد ۱۴۰۲

ماجرای فوت ۲ نوزاد در بیمارستان امام علی (ع) چابهار چه بود؟

امروز در فضای مجازی کلیپی با عنوان تشخیص اشتباه پزشکان بیمارستان چابهار مبنی بر فوت ۲ نوزاد تازه‌ متولدشده اهل شهرستان زرآباد منتشر شد، در این ویدئو عنوان شده است، نوزادان دوقلویی که شب گذشته در بیمارستان امام علی (ع) چابهار متولد شدند بنا به تشخیص اشتباه پزشکان فوت شدند.

۲۶ خرداد ۱۴۰۲

فیلم|اعزام نخستین زائران حج تمتع سیستان و بلوچستان به سرزمین وحی

نخستین گروه از زائران حج تمتع سیستان و بلوچستان رهسپار کشور عربستان و سرزمین وحی شدند.امسال برای شرکت در مراسم حج یک‌هزار و ۵۹۱ زائر از این استان در قالب ۱۱ کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

۲۷ خرداد ۱۴۰۲

۳۴ کانون بحرانی فرسایش بادی در سیستان و بلوچستان وجود دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان از توسعه طرح‌های بیابان‌زدایی در منطقه خبر داد و گفت: ۳۴ کانون بحرانی فرسایش بادی در استان وجود دارد.

۳۱ خرداد ۱۴۰۲

۶۰ هزار پرونده رسوبی تعیین تکلیف شد/ ۱۲۰۲ زندانی سیستان و بلوچستان مشمول عفو رهبر انقلاب

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پارسال ۶۰ هزار پرونده رسوبی تعین تکلیف شد گفت: در رابطه با اغتشاشات اخیر یک‌هزار و ۲۰۲ زندانی شامل عفو رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.

سیستان و بلوچستان در سالی که گذشت؛ شتاب قطار توسعه با عزم دولت سیزدهم

۱۰ تیر ۱۴۰۲

روند لاک‌پشتی پروژه خیابان دانشگاه پازل چاله چوله‌های زاهدان را تکمیل کرد

روند اجرای بهسازی و آسفالت اصلی‌ترین خیابان شهر زاهدان نه تنها داد مردم را درآورد بلکه ضرب العجل سه هفته‌ای دادیار حقوق عامه را به مدیران شهرداری پیرامون اتمام عملیات اجرای پروژه به دنبال داشت.

۱۲ تیر ۱۴۰۲

فیلم | تازیانه شن‌های روان بر پیکر سیستان

بیش‌از ۲ دهه خشکسالی در منطقه سیستان و عدم آورد رودخانه هیرمند و در نتیجه خشک شدن تالاب بین‌المللی هامون و همچنین بادهای معروف ۱۲۰ روزه سیستان که اکنون به بیش از ۲۰۰ روز رسیده است، سبب حرکت شن‌های روان به سمت روستاهای حاشیه تالاب شده که این امر علاوه‌بر ایجاد مشکلات تنفسی برای ساکنان، باعث مدفون شدن برخی از خانه‌ها نیز شده است.

۲۰ تیر ۱۴۰۲

۱۱ هزار معلم در سیستان و بلوچستان جذب شدند

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: جذب بیش از ۱۱ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان در ۲ سال اخیر نشان دهنده عزم دولت برای کاهش فاصله شاخص‌های آموزشی و تربیتی این منطقه با میانگین کشوری است.

۱۹ مرداد ۱۴۰۲

وزیر بهداشت: سلامتی مردم زابل برای ما بسیار مهم است/تصمیم گیری برای بیماران تنفسی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به گرد و غبار در منطقه سیستان سلامتی مردم زابل برای ما بسیار مهم است و ما خدمتگذار مردم هستیم.

۲۱ مرداد ۱۴۰۲

فیلم|آغاز طرح انتقال آب از دریای عمان؛ تاپایان سال آینده آب به زاهدان می‌رسد

عملیات اجرایی طرح نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور از سمت زاهدان امروز شنبه با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

۲۲ مرداد ۱۴۰۲

فیلم|وزیر صمت؛ شیرین سازی آب دریای مَکُران با۱۶۰ هزار میلیارد تومان

عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیشرفت ۱۲ درصدی پروژه شیرین سازی و نمک زدایی آب دریای مکران و انتقال آن به تمام شهرهای سیستان و بلوچستان و استانهای شرقی کشور با اعتبار ۱۶۰ هزار میلیارد تومان را شاهد هستیم و جای خوشحالی است که بزودی کام مردم تشنه با آب دریا شرین خواهد شد.

۲۳ مرداد ۱۴۰۲

اجرای طرح گردشگری تجاری چهارراه رسولی زاهدان/ معماری رواق‌ها ایرانی‌اسلامی خواهد بود

شهردار زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان از اجرای طرح گردشگری تجاری چهارراه رسولی این شهر خبر داد و گفت: چهارراه رسولی زاهدان یکی از قطب‌های تجاری و به‌ نوعی توریست‌پذیر در سطح کشور است و طبق طراحی‌های انجام‌گرفته معماری رواق‌های آن ایرانی‌اسلامی خواهد بود.

۹ شهریور ۱۴۰۲

فیلم/خدمت رسانی به زائران پاکستانی در زاهدان

موکب‌های بسیاری برای خدمت رسانی به زائران پاکستانی عازم کربلای معلی در مرزها و شهرهای سیستان و بلوچستان بویژه زائرسرای امام رضا(ع)زاهدان فراهم شده است.

۱۸ شهریور ۱۴۰۲

فیلم | کالای پرسود؛ کلاف سردرگم صف بنزین در زاهدان

مشکل سرگردانی مردم برای دریافت سوخت مورد نیاز از زمانی شروع شد که مواد سوختی به کالایی پردرآمد و سودآور در مرزهای سیستان و بلوچستان تبدیل شد؛ ضعف نظارت‌ها معضلی دامنگیر برای مردم شده و تداوم آن شهروندان زاهدانی را به تنگ آورده است.

۱۹ شهریور ۱۴۰۲

شوق دیدار شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب

تاب سال‌ها انتظار اهالی سیستان و بلوچستان به پایان رسید و باری دیگر موعد دیدار اهالی سرزمین نخل و آفتاب با رهبر معظم انقلاب وصف شورانگیزی در میان مردم منطقه رقم زد، آخرین باری که اهالی این دیار با یار امام دیدار کردند به سال ۸۱ بازمی‌گردد.

سیستان و بلوچستان در سالی که گذشت؛ شتاب قطار توسعه با عزم دولت سیزدهم

۲۷ شهریور ۱۴۰۲

کمبود شیرخشک خانواده‌های زاهدانی را به‌زحمت انداخت/والدین نگران وضعیت نوزادان

کمبود شیرخشک در داروخانه‌های کلانشهر زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان بسیاری از والدین را برای پیداکردن این منبع تغذیه نوزادان خود از این داروخانه به آن داروخانه سرگردان و ناراضی کرده است.

۷ مهر ۱۴۰۲

فیلم | بزرگترین نردبان آتش نشانی در زاهدان به بهره برداری رسید

نخستین خودروی تخصی آتش نشانی مجهز به نردبان هیدرولیکی به ارتفاع ۳۲ متر با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در شهر زاهدان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، شهردار ،اعضای شورای شهر و سایر مسوولان به بهره برداری رسید.

۱۰ آبان ۱۴۰۲

فیلم| سلاجقه: گرد و غبار در زابل به وضعیت بحران رسیده است

علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در نخستین نشست ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت کنترل ریزگردها که در سرسرای اجتماعات فرمانداری زابل برگزار شد گفت: وضعیت گرد و غبار در منطقه سیستان به وضعیت بحران رسیده و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و این مساله را از نزدیک لمس کردیم.

۳۰ آبان ۱۴۰۲

۶۸ نفر از مجروحان زمین‌لرزه زاهدان درمان و ترخیص شدند

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ترخیص ۶۸ نفر از مجروحان زمین‌لرزه زاهدان خبر داد.

۲۲ آذر ۱۴۰۲

سیستان و بلوچستان پیشتاز طرح نهضت ملی مسکن در کشور است

رییس کمیته پروژه‌های عمرانی دولت گفت: سیستان و بلوچستان با الحاق زمین، طراحی و آماده سازی و پیشرفت فیزیکی مناسب واحدهای مسکونی در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن یکی از استان‌های پیشتاز در کشور بشمار می‌رود.

۱۶ دی ۱۴۰۲

خداحافظی شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان با تنش و بحران آبی در دولت سیزدهم

سیستان و بلوچستان در حالی چهارمین سالی خشکسالی بی‌سابقه را پشت سر می‌گذراند که با وجود عدم تحقق حقابه هیرمند، با روی کار آمدن دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به رفع تنش و بحران آبی در پهناورترین استان کشور شد.

۲۱ بهمن ۱۴۰۲

فراخوان ساخت ۵۰ جایگاه CNG و ۳۰ جایگاه سوخت مایع در سیستان و بلوچستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: دستاوردهای زیادی در ۲۹ ماهه دولت سیزدهم در حوزه پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده که پیگیری کسب مجوز و انجام فراخوان ساخت ۵۰ جایگاه سوخت CNG و ۳۰جایگاه سوخت مایع (بنزین ،نفت گاز) در راستای اجرای مصوبات سفر معاون اول رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان تنها بخشی از آنها به شمار می‌رود.

۲۲ بهمن ۱۴۰۲

فیلم | خروش مردم زاهدان در حماسه ۲۲ بهمن

مردم ولایت مدار و شهیدپرور زاهدان در ۲۲ بهمن امسال نیز حماسه آفریدند و با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز آزادی میهن، به جهانیان درس ایستادگی دادند.

۱۶ اسفند ۱۴۰۲

رئیس جمهور برای بازدید میدانی از وضعیت سیل‌زدگان وارد سیستان و بلوچستان شد

رئیس جمهور دقایقی قبل برای بازدید میدانی از وضعیت سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان از فرودگاه کنارک وارد این استان شد.

۱۶ اسفند ۱۴۰۲

رئیسی: ساخت سد در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت است

رییس جمهور گفت: کار زیربنایی و زیرساختی که باید برای جلوگیری از سیلاب و مهار آب های ناشی از باران های فصلی در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شود، ساخت سد است که آن هم جز برنامه ما خواهد بود.

سیستان و بلوچستان در سالی که گذشت؛ شتاب قطار توسعه با عزم دولت سیزدهم

۱۷ اسفند ۱۴۰۲

همبستگی ملی برای کمک رسانی‌ با تاکید رهبر معظم انقلاب سرعت گرفت؛سد کهیر در آستانه سرریزشدن

وقوع سیل در جنوب سیستان و بلوچستان و خسارت‌های وارده به بخش‌های زیرساختی، بسته شدن راه‌ها و ورود سیلاب به خانه‌های مسکونی باعث شد تا همبستگی ملی برای کمک رسانی به سیلزدگان پس از نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به جنوب استان شدت گیرد.

۱۹ اسفند ۱۴۰۲

همه پای کار سیلزدگان در روزهای سخت؛از آماده باش تمامی دستگاه‌ها تا برپایی بیمارستان صحرایی

فعالیت سامانه بارشی و وقوع سیل در سیستان و بلوچستان منجر به سیل کمک‌رسانی‌ها و امدارسانی‌ها در جنوب این استان شد و همه پای کار سیلزدگان در روزهای سخت آمدند.

۲۳ اسفند ۱۴۰۲

چهارشنبه سوری در زاهدان ۱۶ مصدوم بر جا گذاشت

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اثر انفجار ترقه و نارنجک دستی در شب چهارشنبه سوری در این شهرستان ۱۶ نفر مصدوم شدند.

۲۶ اسفند ۱۴۰۲

بزرگترین گل‌فشان کشور در سیستان و بلوچستان فوران کرد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کنارک در سیستان و بلوچستان از فوران بزرگترین گل‌فشان کشور در بخش کهیر این شهرستان خبر داد.

مهمترین رخدادهای علمی و پزشکی

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

فیلم| خدمتی ماندگار از سپاه در جنوب شرق کشور

فاز نخست بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت نبی اکرم(ص)زاهدان امروز چهارشنبه با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده نیروی زمینی سپاه، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان این استان افتتاح شد.

۱۹ تیر ۱۴۰۲

بیمارستان خاش مجهز به دستگاه «ام آر آی» شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان از ورود پیشرفته ترین و مدرن ترین دستگاه ام آر آی به شهرستان خاش خبر داد.

۳۰ دی ۱۴۰۲

آزمایشگاه منطقه‌ای سل جنوب شرق در برنامه مهارت آزمایی رتبه عالی کسب کرد

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: آزمایشگاه مرجع سل جنوب شرق کشور برای دوازدهمین سال متوالی موفق به کسب رتبه عالی در برنامه مهارت آزمایی خارجی ۲۰۲۳ شد.

۲۰ بهمن ۱۴۰۲

وزیر بهداشت دستگاه شبیه‌سازی درمان سرطان در زاهدان را افتتاح کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: دستگاه شبیه سازی درمان (سی تی سیمولاتور) پیشرفته بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان علی بن ابیطالب زاهدان گرامیداشت ایام الله دهه فجر امروز جمعه با حضور «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه‌اندازی شد.

۲۰ بهمن ۱۴۰۲

عین اللهی: سیستان و بلوچستان از استان‌های دیگر پذیرش بیمار دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بحث چشم پزشکی بیمارانی از خارج از استان برای درمان به سیستان و بلوچستان مراجعه می‌کنند و این استان پیشرفت‌های خوبی کرده است.

۲۴ بهمن ۱۴۰۲

عمل جراحی تعویض کامل مفصل لگن برای اولین بار در میرجاوه انجام شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان میرجاوه در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: عمل جراحی فوق تخصصی تعویض کامل مفصل لگن، در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان در بیمارستان دارالشفاء میرجاوه انجام شد.

۱۴ اسفند ۱۴۰۲

اولین عمل جراحی تومور مغز در بیمارستان سراوان با موفقیت انجام شد

رئیس بیمارستان ایرانمهر سراوان گفت: اولین عمل جراحی تومور مغز با موفقیت در بیمارستان ایرانمهر سراوان به پایان رسید و بیمار با حال عمومی خوب، ترخیص شد.

مهمترین رخدادهای ورزشی

سیستان و بلوچستان در سالی که گذشت؛ شتاب قطار توسعه با عزم دولت سیزدهم

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

بانوان کبدی کار سیستان و بلوچستان به اردوی تیم ملی دعوت شدند

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: فریده ظریف‌دوست و محبوبه سنچولی کبدی‌کاران مطرح و مستعد استان برای شرکت در ششمین اردوی تیم ملی این رشته ورزشی دعوت شدند.

۸ خرداد ۱۴۰۲

دعوت کشتی‌گیر فرنگی‌کار زابل به اردوی تیم ملی

رئیس هیئت کشتی زابل گفت: مهدی میرشکار ورزشکار مستعد و با تجربه سیستان و بلوچستان به اردوی تیم ملی دعوت شد.

۱ شهریور ۱۴۰۲

سیستان و بلوچستان میزبان رقابت جام صلح و دوستی در رشته‌های رزمی شد

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: اولین دوره رقابت جام صلح و دوستی در رشته‌های رزمی در سطح بین‌المللی به میزبانی این استان آغاز شد.

۲۲ شهریور ۱۴۰۲

چهار ورزشکار سیستان و بلوچستان به رقابت آسیایی اعزام شدند

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: چهار ورزشکار این استان در رشته‌های کبدی و بوکس به رقابت آسیایی هانگژو چین اعزام شدند.

۲۰ مهر ۱۴۰۲

هدیه به فوتبال سیستان و بلوچستان؛ از امتیاز لیگ دسته سه تا اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی

رئیس فدراسیون فوتبال از واگذاری یک تیم در لیگ دسته سه به سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: بخشی از جرائم میلیاردی تیم‌های فوتبال لیگ برتر برای توسعه فوتبال این استان اختصاص می‌یابد.

۲۲ مهر ۱۴۰۲

کاراته کاران سیستان و بلوچستان ۱۸ مدال رنگارنگ کشوری کسب کردند

رییس هیات کاراته کارگران سیستان و بلوچستان گفت: کاراته کاران منتخب این استان در رقابت‌های قهرمانی کشور موفق به کسب ۱۸ مدال رنگارنگ شدند.

۲۶ مهر ۱۴۰۲

فیلم|طلسم هفت ساله ورزشگاه ۱۷ شهریور زاهدان در گرو تامین اعتبار

تخصیص به‌موقع اعتبارات در حالی سدی برای بهره‌برداری از قدیمی‌ترین مکان ورزشی سیستان و بلوچستان بوده که هفت سال از آغاز بازسازی مجموعه ورزشی ۱۷ شهریور می‌گذرد؛ اما همچنان ساخت آن به پایان نرسیده و تب‌وتاب تمرین‌ها و رقابت‌های ورزشی در آن کم شده است.

۱۶ آذر ۱۴۰۲

فوتبالیست سیستان و بلوچستان به تیم بزرگسالان پرسپولیس پیوست

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: فوتبالیست مستعد این استان که بازیکن جوان اهل روستای نگور دشتیاری چابهار است به تیم بزرگسالان پرسپولیس پیوست.

۵ بهمن ۱۴۰۲

سیستان و بلوچستان رکورددار افتتاح زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال روستایی در کشور

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان از افتتاح زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال روستای حاجی آباد زاهدان خبر داد و گفت: با نگاه ویژه دولت مردمی، با نصب و افتتاح زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در روستاهای این استان، از این حیث رکورددار در سطح کشور است.

۳ اسفند ۱۴۰۲

فیلم| برگزاری نخستین دوره رقابت‌های کوکو دسته‌های آزاد کشور در زابل

سعید مقدم، رییس انجمن کوکو ایران گفت: نخستین دوره رقابت‌های کوکو دسته‌های آزاد کشور به میزبانی استان سیستان و بلوچستان و شهرستان زابل در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha