۸ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۰۵
کد خبر: 85428270
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حوزه تئاتر استان یزد در سال گذشته درخشید+ فیلم

۸ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۰۵
کد خبر: 85428270
حوزه تئاتر استان یزد در سال گذشته درخشید+ فیلم

یزد-ایرنا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: سال گذشته با کسب افتخارات مختلف برای هنرمندان حوزه تئاتر استان همراه بود و در صحنه های مختلف درخشیدند و انشالله امسال نیز شاهد سالی پر رونق برای این حوزه فاخر خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، "احسان عابدی" سه شنبه شب در مراسم روز ملی هنرهای نمایشی و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان تئاتر یزد افزود: برنامه های مختلفی که در مناسبت ها برگزار می شود نقش مهمی در تبادل تجربه و همچنین فرهنگ سازی دارد و فعالین آن عرصه می توانند از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته شاهد سالی پر رونق و بسیار خوب در حوزه تئاتر استان بودیم و از لحاظ رویدادی سال بی سابقه ای بود که برگزاری هفت رویداد را در این استان شاهد بودیم و برخی از این رویداد ها نیز در حوزه ملی و حتی بین المللی برای اولین بار در این استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:به عنوان مثال بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور هنرمندان سراسر ایران و کشورهای مختلف با میزبانی اردکان یزد برگزار شد و برای میزبانی از این رویداد ۶ سالن در اردکان بهسازی و تجهیز شد که این زیرساخت ها برای هنرمندان و مردم این شهرستان ماندگار است.

عابدی ادامه داد: افزایش رویدادهای فرهنگی و هنری در اولویت رویکردهای دولت سیزدهم است و بخش عمده ای از پویایی فرهنگ و هنر از همین مسیر می‌گذرد و لذا همچنان پیگیر تداوم برگزاری این گونه برنامه ها در استان هستیم.

وی افزود: رویدادهای مختلفی از جمله جشنواره ملی تئاتر خیابانی قدمگاه، تئاتر چتر زندگی، تئاتر مونولوگ مهریز و جشنواره تئاتر با موضوع خانواده در اردکان در سال گذشته برگزار شد و میزبان نمایشگاهها و رویدادهای آموزشی مختلفی نیز در استان بودیم .

حوزه تئاتر استان یزد در سال گذشته درخشید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: خوشبختانه هنرمندان تئاتر استان در حوزه های مختلف توانستند مقام های زیادی را کسب کنند و سالی بسیار پر رونق را شاهد بودیم از جمله در جشنواره تئاتر فجر هفت گروه از استان یزد حضور داشت که در نهایت یک جایزه اصلی و هشت جایزه در بخش فراگیر را کسب کردند که به لحاظ تعداد حضور در جشنواره و کسب جوایز نسبت به قبل این اتفاق کم سابقه است .

عابدی اظهار داشت: همچنین به لحاظ تعداد اجرا و سانس های تئاتر که مجوز داده شده در سطح استان شاهد رکوردی جدید هستیم و تعداد مجوزهای متعددی که صادر شد نویدبخش نسلی پرکار و پر انرژی در حوره تئاتر استان است و انشالله سال ۱۴۰۳ نیز سال پر رونق و پرکاری را از هنرمندان تئاتر استان خواهیم دید .

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز در این مراسم گفت: این سازمان همواره به عنوان یکی از حامیان هنر ملی و جهانی تئاتر انجام وظیفه می کند و هر گونه حمایتی را از فعالیت های مختلف به ویزه فعالیت های فرهنگی و هنری در شهر میراث جهانی یزد داشته و خواهیم داشت.

مصطفی زارعزاده افزود: از همه هنرمندان دعوت می کنم تا در برنامه های مناسبتی مثل برنامه های عید غدیر ،طرح های خود را به ما ارائه کنند و دست یاری به سمت همه فرهیختگان و اصحاب فرهنگ و هنر و قلم یزد دراز می کنیم و آماده هر گونه همکاری هستیم.

وی اظهار داشت: تئاتر یکی از هنرهایی است که توانمندی های زیادی را همچون طراحی لباس،طراحی صحنه،نور ،صدا ،گریم و هنرهای مختلف دیگر ادر خود جای داده است و فعالین این عرصه عصاره ای از همه هنرها هستند و در آینده نیز در هنر سینما و فیلم از این ظرفیت ها استفاده می شود.

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: دارالعباده یزد همواره مهد اندیشمندان و فرهیختکانی است که در ایران و جهان زبانزد بوده اند و امیدواریم با توجه به هنر فاخر اسلامی و ایرانی شاهد خلق آثاری در شان و تراز شهر میراث جهانی یزد در حوزه تئاتر باشیم و همچون گذشته هنرمندان یزدی در مناسبت های مختلف بدرخشند و نقش آفرین باشند.

در این مراسم از پیشکوستان و فعالان حوزه تئاتر یزد تجلیل شد؛ اجرای شاهنامه خوانی و خیمه شب بازی و حضور عروسکهای نمایشی از دیگر برنامه های این مراسم بود که در محل گذر و بازار چهار سوق در محله تاریخی مسجد جامع کبیر یزد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha