جلوه تئاتر از دیرباز تاکنون/بنیاد رودکی ارتقای فرهنگ عمومی را رسالت‌ خود می‌داند

تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی با تبریک هفتم فرودین «روز ملی هنرهای نمایشی» گفت: تئاتر آینه‌ای است که همواره در طول تاریخ بازتابی قوی از جوامع ارائه کرده و در کشور ما نیز از دیرباز تاکنون این هنر جلوه و ظهور خاصی داشته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد فرهنگی هنری رودکی، در پیام محمد اله یاری فومنی آمده است: هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است و تقارن این روز با ایام نوروز ایرانی و ماه مبارک رمضان در چرخش ایام را به فال نیک می‌گیریم؛ چرا که هنرهای نمایشی آیینه و تبلور ایران پرعزت و خانواده هنرمندان تئاتر روایت‌گر تاریخ و هویت پر مهر و ایمان مستحکم مردمان این سرزمین اسلامی هستند.

بنیاد رودکی به عنوان مجموعه‌ای که یکی از رسالت‌های خود را ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه و هنر والای تئاتر و خدمت‌رسانی هرچه بیش‌تر به هنرمندان این رشته می‌داند، تلاش کرده تا همان‌طور که در مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی آمده است، این هنر را به عنوان مقوم فرهنگ و بسترساز ارتقای فرهنگ عمومی جامعه در اولویت‌ خود و بخش‌های زیر مجموعه‌اش قرار دهد.

جلوه تئاتر از دیرباز تاکنون/بنیاد رودکی ارتقای فرهنگ عمومی را رسالت‌ خود می‌داند

اله یاری فومنی در این پیام می‌افزاید: بدون تردید بنیاد رودکی با امکانات و تجهیزات کم نظیرش یکی از مکان‌های شاخص اجرای آثار فاخر نمایشی در ایران است و برای هنرمندان حوزه نمایش که سال‌های متمادی در این وادی تلاش کرده و کسب تجربه کرده‌اند، مکانی ایده آل است که برای اجرای هنر نمایش فاخر مد نظر دارند.

سالن اصلی تالار وحدت، برج آزادی، تالار حافظ و تالار فردوسی زیرمجموعه‌های بنیاد رودکی هستند که امکان اجرای آثار نمایشی متنوعی را برای هنرمندان فراهم کرده است.

در این پیام آمده است: امید است با سرلوحه قراردادن شعار عدالت فرهنگی دولت مردمی با حضور اهالی فرهیخته فرهنگ و هنر شاهد جلوه‌های باشکوه هنر نمایش ایرانی و اسلامی در ستایش اندیشه و فرهنگ و تاریخ این ملت پرافتخار باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha