حمایت ویژه بهزیستی گلستان از کارفرمایان و تولیدکنندگان حامی معلولان

گرگان- ایرنا- مدیرکل بهزیستی گلستان جزئیات حمایت‌ از کارفرمایان و تولیدکنندگان حامی مددجویان را تشریح کرد و گفت: یکی از اقدامات بهزیستی در راستای حفظ کرامت مددجویان، تامین مسکن و ایجاد اشتغال است.

علیرضا طاهری‌زاده روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اشتغالزایی بهزیستی برای مددجویان در ۲ قالب خویش‌فرمایی و کارفرمایی است، اظهار کرد: براساس صحت‌سنجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی گلستان با ۱۰۰ درصد صحت‌سنجی اشتغال ایجاد شده، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: هر کارفرمایی که مددجوی تحت پوشش بهزیستی گلستان را مشغول به کار کند علاوه‌بر آنکه از تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی ارزان‌قیمت و یا سه میلیارد ریالی با کارمزد ۱۲ درصد بهره‌مند می‌شود بهزیستی به مدت ۳۰ سال سهم کارفرما در پرداخت حق بیمه را برعهده می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی گلستان اضافه کرد: با توجه به اینکه ممکن است مددجویان بهزیستی به دلیل برخورداری از معلولیت در مقایسه با سایر افراد توانایی کافی برای کار نداشته باشند بهزیستی ماهانه کمک‌هزینه از کارافتادگی را به کارفرمایان پرداخت می‌کند.

به گفته طاهری‌زاده؛ تولیدکنندگانی که در قالب‌های مختلف از جمله کمک‌های خداپسندانه و خیرخواهانه حامی مددجویان تحت پوشش بهزیستی باشند از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

وی تعهد اشتغال بهزیستی در سال ۱۴۰۲ را اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: پارسال برای هزار و ۶۳۰ مددجوی گلستانی اشتغال ایجاد شد.

مدیرکل بهزیستی گلستان به اقدامات بهزیستی در تامین مسکن مددجویان اشاره کرد و یادآور شد: تعهد بهزیستی در سال ۱۴۰۲، تامین ۸۵۵ واحد مسکن بوده که ۹۰۸ واحد مسکونی در قالب یک هزار میلیارد و ۱۰ میلیارد ریال برای مددجویان ساخته شده و تحقق ۱۱۰ درصدی داشت.

طاهری‌زاده از برخورداری هزار و ۴۲۵ واحد مسکونی از معافیت رایگان و تخفیف در انشعابات آب، برق و گاز و صدور پروانه ساختمان خبر داد و توضیح داد: همچنین در قالب تفاهم‌نامه دوجانبه بین بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی گلستان در دستور کار قرار گرفت که در فاز نخست ساخت ۷۸۰ واحد آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه به ازای ساخت هر واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها به مددجویان تحت پوشش بهزیستی کمک بلاعوض پرداخت می‌شود، گفت: به خانواده‌های دارای یک معلول یک میلیارد ریال کمک بلاعوض، به خانواده‌های دارای ۲ معلول یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به همراه پرداخت سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت با سه سال استراحت و بازپرداخت ۲۳ ساله اعطا می‌شود.

به گفته مدیرکل بهزیستی گلستان؛ در ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی، هزینه‌های اولیه و دریافت انشعابات آب، برق و گاز و نقشه ساختمان رایگان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha