۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85427645
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازدید ۳.۶ میلیون مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری گلستان
گنبدقابوس بلندترین بُرج آجری جهان در شهر گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از بازدید سه میلیون و ۶۵۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان دربازه زمانی ۲۴ اسفند تا پایان روز ششم فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز سه‌شنبه اظهار کرد: در این مدت افزون بر ۱۸۸ هزار و ۶۸۰ نفر (شب اقامت) مسافر و گردشگر در مراکز اقامتی رسمی و موقت این استان اسکان یافتند.

وی اضافه کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری گلستان، بیشترین بازدید مسافران طی ۱۲ روز گذشته با یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۵۰۵ نفر مربوط به جاذبه‌های طبیعی این استان است.

به گفته ساوری، ۵۴۸ هزار و ۶۷۵ نفر از زیرساخت‌های گردشگری، ۴۰۸ هزار و ۶۵۱ نفر از اماکن تاریخی، هزار و ۷۳۸ مسافر از موزه‌ها، ۴۷۹ هزار و ۸۶۱ نفر از اماکن تفریحی، ۴۹ هزار و ۶۷۰ نفر از غرفه‌های صنایع‌ دستی و ۱۹۸ هزار و ۶۳۴ نفر از اماکن مذهبی استان گلستان دیدن کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان همچنین بیان داشت: در بازه زمانی اشاره شده، شهرستان‌های گرگان با ۹۲۵ هزار و ۳۶۰ نفر، گنبدکاووس با ۳۲۸ هزار و ۹۸۸ نفر و آزادشهر با ۲۹۷ هزار و ۹۹۰ نفر بیشترین میزان بازدید مسافران نوروزی را به خود اختصاص دادند.

ساوری همچنین از اقامت ۱۸۸ هزار و ۶۸۰ نفر (شب اقامت) مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری گلستان خبر داد و اظهار کرد: در ۱۲ روز گذشته ۱۱۶ هزار و ۹۴۰ نفر در اقامت گاه های رسمی استان اسکان یافتند.

وی افزود: در این مدت ۶۹ هزار و ۵۰۷ نفر در مراکز اقامتی غیررسمی، ۲۸ هزار و ۵۶۴ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ۲ هزار و ۲۳۳ نفر نیز در مراکز اضطراری گلستان اسکان یافتند.

به گزارش ایرنا، گلستان یکی از استان‌های شمالی و گردشگری ایران بوده که در کنار دریای خزر، کشور ترکمنستان، استان‌های خراسان شمالی، سمنان و دامنه‌های شرقی البرز و مازندران واقع شده و این روزها میزبان مسافرانی است که برای اقامت یا ادامه سفر این استان و مسیرهای آن را انتخاب کرده‌اند.

این استان با طبیعتی متنوع سرسبز و جنگل‌های درهم‌تنیده هیرکانی، آبشارهای متعددی دارد که با زیبایی چشم‌نواز و خیره کننده، جاذبه همیشگی برای طبیعت‌گردان به‌خصوص گردشگری نوروزی به شمار می‌روند.

گلستان واقع بین دو قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد به نگارستان ایران نیز شهر بوده و اقوام متعددی را در خود جای داده است که شامل فارس، ترکمن، سیستانی، ترک (آذربایجانی و قزلباش)، مازندرانی‌ ها، بلوج و قزاق ‌ها هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha