۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱
کد خبر: 85427543
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پاریس در مورد احتمال وقوع حملات ترویستی در اروپا هشدار داد

تهران- ایرنا- در حالیکه پاریس برای میزبانی بازی‌های المپیک آماده می‌شود، «ژرال دارمنن» وزیر کشور فرانسه با اشاره به حمله تروریستی اخیر در روسیه در مورد خطر تکرار آن در کشورش و سایر کشورهای اروپایی هشدار داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، ژرال دارمنن (Gérald Darmanin) وزیر کشور فرانسه در فاصله چهار ماهه تا برگزاری بازی‌های المپیک و پاراالمپیک ۲۰۲۴ در کشورش، با اشاره به حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس روسیه که دست‌کم ۱۳۹ کشته برجای گذاشت، گفت: خطر وقوع این دست حملات در اروپا «بسیار زیاد» است.

وی در مصاحبه دیشب (دوشنبه شب) با شبکه دوم تلویزیون فرانسه، تهدید حملات تروریستی را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: نوعی از این تهدید «درون‌زا» است؛ افرادی از میان ما محتوای تولید شده گروه‌های افراطی را می‌بینند و دست به اقدام می‌زنند. بخش دیگر تهدید «برون‌زا» و خارجی است؛ همانند آنچه در باتاکلان و به‌تازگی در روسیه روی داد.

وزیر کشور فرانسه همچنین با هشدار در مورد «احیای» تهدید خارجی به‌ عنوان عامل حملات تروریستی گفت: حمله تروریستی در روسیه جدی بودن این تهدید و ضرورت توجه به اقدامات این چنینی را که از منبعی در بیرون کشور برنامه‌ریزی می‌شوند و افرادی در داخل آن را اجرا می‌کنند، نشان داد.

دارمنن همچنین گفت، داعش اکنون قادر است تا از راه دور دست به حملاتی بزند. (...) آنچه ما از حمله در روسیه دریافتیم این است که گروهی در خارج از کشور، در کشورهای دیگر، می‌توانند به افرادی در داخل کشور دستور دهند که اقدامی را صورت دهند.

پیشتر گابریل اتال نخست وزیر فرانسه گفته بود از ابتدای سال میلادی (دی ماه) تاکنون ۲ حمله احتمالی خنثی شده است که به این ترتیب تعداد حملات احتمالی خنثی شده در این کشور از ابتدای ریاست جمهوری امانوئل مکرون به ۴۵ مورد می‌رسد.

پاریس پیشتر در سال ۲۰۱۵ میلادی با حمله افراد مسلح به سالن باتاکلان هدف حمله تروریستی گروه‌های افراطی قرار گرفته بود. اکنون، حمله تروریستی در روسیه و شباهت آن به حمله پاریس، آن هم در فاصله چهار ماهه تا برگزاری بازی‌های المپیک، مردم و مقام‌های فرانسه را از تکرار این دست وقایع نگران کرده است.

نگرانی‌ها تا جایی بالا گرفته که این کشور از عصر یکشنبه در برابر تهدید حملات در حالت آماده‌باش حداکثری قرار گرفته است. مقام‌های فرانسوی می‌گویند، گروه افراطی که دستور حمله در روسیه را صادر کرده، منشا تحرکات اخیر در خاک فرانسه بوده است.

به گزارش ایرنا، تیراندازی تروریست‌ها و اقدام آن‌ها به آتش‌سوزی محل قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در منطقه مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به جان باختن ۱۳۹ نفر (بنا بر آمار کمیته تحقیقات روسیه) و مجروح شدن ۱۸۰ نفر (بنا بر آمار وزارت بهداشت منطقه مسکو) منجر شد.

با وجود آنکه رسانه‌ها و مقام‌های غربی، از گروه تروریستی داعش به عنوان عامل این حمله تروریستی یاد کرده و اوکراین را از دخالت در این عملیات تبرئه کرده‌اند، برخی مقام‌های مسکو ضمن تعجب از سرعت عمل غرب در شناسایی عوامل تروریستی بر لزوم تکمیل تحقیقات خود در این زمینه برای روشن شدن عامل اصلی تاکید کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha