هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی استان اردبیل تامین شد

اردبیل - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بیش از هشت هزار میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی و استانی برای طرح‌های عمرانی این استان تامین شد.

داود شایقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و از محل منابع ملی و استانی، اعتبارات خوبی به استان جذب شد تا در سال جدید شاهد فعال شدن طرح‌های مهم استان در حوزه‌های زیربنای و عمرانی باشیم.

وی افزود: از مجموع اعتبارات جذب شده، پنج هزار و ۳۰ میلیارد ریال برای طرح‌های ملی استان از ردیف منابع ملی اختصاص یافت تا روند اجرایی این طرح‌های مهم و اساسی در حوزه راه‌آهن، تکمیل چهارخطه‌ها، مراکز بیمارستانی، مجتمع‌های آبرسانی و شبکه آبیاری و پروژه تالار شهر اردبیل سرعت اجرایی بیشتری بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل راه‌آهن اردبیل- میانه اختصاص یافت تا شاهد به سرانجام رسیدن این طرح ریلی عظیم در سال جدید باشیم.

شایقی تصریح کرد: برای تونل حیران ۴۹۰ میلیارد ریال ، باند دوم مشگین‌شهر - سربند ۲۵۰ میلیارد ریال ، باند دوم اردبیل - مشگین‌شهر ۲۱۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال ، باند دوم کلور- درام ۲۳۰ میلیارد ریال و برای پروژه رضی - امیرکندی و گرمی - بیله‌سوار ۳۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

وی ادامه داد: تلاش بر این است تا با تخصیص این اعتبارات بخشی از بزرگراه‌های استان در سال جدید به بهره‌برداری برسد.

۱۰۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای تخصیص یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با رصد دقیق جذب اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای در سال ۱۴۰۲ تلاش شد در هر ۲ حوزه تخصیص‌های مطلوب و مناسبی برای پروژه‌ها و طرح‌های استان اخذ و تامین شود.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی در کشور افزود: در روزهای پایانی سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای و جاری دستگاه‌های اجرای جذب و معوقات کارکنان اعم از اضافه کار و سایر مزایا پرداخت شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha