۷ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85427462
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

زنجان به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد

۷ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۴۸
کد خبر: 85427462
زنجان به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت:‌ طی شبانه روز گذشته زنجان با دمای هوای منفی یک درجه سانتیگراد به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آسمان مناطق مختلف استان طی امروز عمدتا ابری و گاهی با رگبار پراکنده باران و وزش باد همراه خواهد شد که سرعت وزش باد در برخی ساعات به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

وی با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید تا فردا /چهارشنبه / در اغلب مناطق استان ادامه می یابد، اظهار داشت: این شرایط جوی و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی موجب وقوع کولاک خواهد شد که به همین سبب هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده است.

سلطانی با اشاره به کاهش دمای کمینه صبحگاهی در روز جاری،‌ دمای فعلی شهر زنجان را یک درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت هشت درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی یک و ۱۳ درجه، ابهر یک و ۱۱ درجه، خرمدره ۲ و ۱۲ درجه، آب‌بر هشت و ۱۴ درجه، خدابنده صفر و هفت درجه، سلطانیه صفر و ۱۰ درجه و ماهنشان سه و ۱۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha