۹ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85427365
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۲۹۵ زندانی جرائم غیرعمد در گیلان آزاد شدند

۹ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۰۳
کد خبر: 85427365
۲۹۵ زندانی جرائم غیرعمد در گیلان آزاد شدند

رشت - ایرنا - رئیس ستاد دیه گیلان گفت: با گذشت شاکیان و کمک افراد نیکوکار طی پارسال ۲۹۵ زندانی جرائڄم غیرعمد در این استان آزاد شدند.

علیرضا یزدانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بدهی این زندانیان بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بود که از این تعداد زندانی آزاد شده، ۱۵ نفر بانوان و ۲۸۰ زندانی از مردان بودند.

وی افزود: با توجه به برپایی مراسم‌های گلریزان، اجرای طرح‌های مختلف آزادی زندانیان، گذشت شاکیان پرونده، کمک افراد خیر و نیکوکار و همچنین پذیرش اعسار نزد مراجع قضایی، این تعداد زندانی آزاد و به آغوش گرم خانواده‌ خود بازگشتند.

وی ادامه داد: از این بدهی حدود ۸۰۰ میلیارد ریال را شاکیان گذشت کردند، حدود ۵۰۰ میلیارد ریال نقدینگی از سوی خانواده‌های زندانیان تامین شد، نزدیک ۲ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال نیز از طریق پذیرش اعسار نزد مراجع قضایی تامین شد و ۲۰۰ میلیارد ریال هم از سوی خیرین اهدا شد تا این تعداد زندانی آزاد شوند.

رئیس ستاد دیه گیلان اضافه کرد: این در حالی است که طی سال ۱۴۰۱ نیز در مجموع ۲۶۳ زندانی جرائم غیرعمد در گیلان آزاد شدند که از این تعداد ۱۵ زندانی بانو و ۲۴۸ نفر هم مرد بودند.

یزدانی اضافه کرد: هم‌اینک نیز حدود ۴۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در گیلان در زندان‌ها بسر می‌برند که امید است این تعداد زندانی نیز با کمک خیرین و گذشت شکات به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردند.

وی عنوان کرد: هم‌اینک پویش "سهم من صد" برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در گیلان در حال اجرا است که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت.

وی بیان کرد: همچنین بیست و هفتم ماه مبارک رمضان مراسم گلریزان برای آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد در رشت برگزار می‌شود و مشابه این مراسم در طول ماه مبارک رمضان در سایر شهرهای گیلان هم برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از خیران و نیکوکاران نوع‌دوست که همیشه یار و یاور ستاد دیه استان بوده و هستند، انتظار است مثل همیشه با همت و همراهی شان بتوانیم زمینه آزادی این افراد را هم فراهم کرده و آنان را به آغوش خانوادهایشان بازگردانیم.

رئیس ستاد دیه استان گیلان خاطرنشان کرد: شماره حساب ستاد دیه نزد بانک تجارت به شماره ۰۸۰۰۲۰۹۹۰۰ و شماره کارت این ستاد به شماره ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۵۱۶۴۹۸ آماده دریافت کمک‌های خیران و نیکوکاران برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha