فرماندار: زمینه حضور موثر مردم را در عرصه های اقتصادی آستارا مهیا می کنیم

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: با همه توان در راستای تحقق شعار سال و حضور موثر مردم در عرصه اقتصادی شهرستان آستارا برنامه ریزی و حمایت خواهیم کرد.

محمدرضا شهاب زاده عصر روز دوشنبه در گفت گو با ایرنا با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه های تامین کننده زیرساخت ها باید با حداکثر انعطاف پای کار باشند، اظهارکرد: باید طرح های اقتصادی را کمک و پشتیبانی کنیم.

فرماندار شهرستان آستارا گفت: مردم، محور شکل‌گیری پیروزی و بقای انقلاب اسلامی ایران هستند و جهش تولید نیز وابسته به همین رکن اساسی است و در همه‌ دورانها قهرمان اصلی ماجرا و سرگذشت انقلاب بوده‌ و هستند و امسال با رفع مشکلات موجود در راستای تحقق تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب گام بر میداریم.

وی بر رفع همه موانع پیش روی جهت توسعه در شهرستان آستارا تاکید کرد و افزود: بحث های موردی، داخلی و بین دستگاهی را خیلی پررنگ نکنید زیرا هدف ما افزایش تولید با استفاده حداکثری از ظرفیت هاست و در این زمینه باید تمامی دستگاه های اجرایی، بانک ها و دستگاه زیرساختی حمایت های لازم را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندری آستارا یادآور شد: برخی واحدهای ما به علت نداشتن مبالغ نه چندان زیاد سرمایه در گردش راکد مانده اند، باید در حوزه های مختلف از جمله تامین مالی و واگذاری زمین به این واحدها کمک کنیم و پای کار باشیم.

شهاب زاده ادامه داد: جهش تولید بدون مشارکت و حضور مردم اتفاق نمی افتد؛ این تاکید رهبر انقلاب برای رفع نقاط ضعف اساسی کشور است ضمن آنکه که افکار عمومی بیش از هر زمان دیگری نسبت به موارد فساد اقتصادی حساس شده است.

فرماندار شهرستان بندر مرزی آستارا بیان کرد: بدون شک رشد و تعالی هر نظام اجتماعی در پرتو همبستگی اجتماعی و مشارکت‌ عمومی افراد آن جامعه میسر می‌شود.

وی تصریح کرد: نکاتی که در زمینه جهش تولید از طریق مشارکت مردمی مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفته بارها از سوی پژوهشگران به عنوان پیش‌شرطهای تحول و توسعه اقتصادی گوشزد شده و تامین سرمایه اجتماعی مورد نیاز و جلب اعتماد عمومی از اهم این اقتضائات به شمار می‌رود.

شهاب زاده خاطرنشان کرد: شهرستان آستارا با توجه به دارا بودن سه مرز دریایی، ریلی و زمینی پتانسیل خوبی برای رونق اقتصادی دارد و لذا از هیچ اقدامی در این خصوص دریغ نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: تاکید بر مشارکت مردم برای جهش تولید موضوعی است که خواه ناخواه با مفاهیمی مانند اعتماد عمومی و تامین سرمایه اجتماعی در راستای توسعه و پیشرفت پیوند می‌یابد.

شهرستان مرزی آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha