۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۳۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85427177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار مسافر نوروزی در کاشان اقامت کردند

۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۳۸
کد خبر: 85427177
چهار هزار مسافر نوروزی در کاشان اقامت کردند

کاشان - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: از زمان آغاز سفرهای نوروزی تاکنون چهار هزار مسافر و گردشگر نوروزی در اقامتگاه‌های شهرستان مستقر شدند.

احمد دانایی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد سه هزارو ۷۲۰ نفر در اقامتگاه‌های رسمی و تاسیسات گردشگری شهرستان اقامت کردند.

وی با اشاره به بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کاشان در این مدت اظهار کرد: در کنار معرفی جاذبه‌های گردشگری، ۱۷ غرفه بازارچه صنایع‌دستی نیز در شهرستان راه‌اندازی ‌شده که به ارائه صنایع‌دستی و محصولات مزیت‌دار کاشان به عنوان سوغات می‌پردازند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: ۱۲۰ واحد تاسیسات گردشگردی با بیش از ۸۰۰ اتاق و ظرفیت اسکان سه هزارو ۲۰۰نفر در کاشان در حال ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.

وی ادامه داد:۱۱۰آموزشگاه با هزار کلاس درس و پنج کمپ موقت با ظرفیت تقریبی حدود ۲ هزارو ۵۰۰ نفر از دیگر ظرفیت‌های کاشان برای اسکان مسافران نوروزی است.

دانایی نیا گفت: افرادی که خانه‌هایی با امکانات لازم برای اجاره دادن دارند می‌توانند با مراجعه به اداره‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کاشان مجوزی تحت عنوان خانه مسافر دریافت کرده و اقدام به اجاره دادن خانه خود به مسافران کنند.

وی با بیان اینکه خانه مسافرها کد و قیمت مخصوص دارند و به صورت رسمی فعالیت می‌کنند افزود: از مسافران می‌خواهیم از اسکان در خانه‌های شخصی که مجوز ندارند، خودداری کنند.

وی یادآور شد: مسافران می‌توانند برای اطلاع از خانه مسافرهای مجوزدار با شماره ۰۳۱۵۵۲۲۰۰۱۱ تماس بگیرند همچنین از طریق این شماره می‌توانند نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را اعلام کنند.

وجود آثار تاریخی،مذهبی و جاذبه های طبیعی موجب شده تا هر سال کاشان پذیرای خیل زیادی از گردشگران داخلی و خارجی باشد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha