۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85427116
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حضور مسافران نوروزی در جاذبه‌های گردشگری گلستان از مرز سه میلیون نفر گذشت

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از بازدید سه میلیون و ۲۳۸ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان دربازه زمانی ۲۴ اسفند تا پایان روز پنجم فرودین ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز دوشنبه اظهار کرد: در این مدت افزون بر ۱۵۵ هزار و ۶۸۳ نفر (شب اقامت) مسافر و گردشگر در مراکز اقامتی رسمی و موقت این استان اسکان یافتند.

وی اضافه کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری گلستان، بیشترین بازدید مسافران طی ۱۱ روز گذشته با یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۶۲۳ نفر مربوط به جاذبه‌های طبیعی این استان است.

حضور مسافران نوروزی در جاذبه‌های گردشگری گلستان از مرز سه میلیون نفر گذشت
گنبدقابوس بلندترین بُرج آجری جهان در شهر گنبدکاووس

به گفته ساوری، ۵۰۳ هزار و ۷۸۴ نفر از زیرساخت‌های گردشگری، ۳۵۹ هزار و ۵۶۷ نفر از اماکن تاریخی، هزار و ۴۵۴ مسافر از موزه‌ها، ۴۰۷ هزار و ۸۸۲ نفر از اماکن تفریحی، ۴۰ هزار و ۸۵۲ نفر از غرفه‌های صنایع‌ دستی و ۱۶۸ هزار و ۹۲۴ نفر از اماکن مذهبی استان گلستان دیدن کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان همچنین از اقامت ۱۵۵ هزار و ۶۸۳ نفر (شب اقامت) مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری این استان خبر داد و اظهار کرد: ثبت این میزان اقامت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشت.

ساوری ادامه داد: ۱۰۰ هزار و ۶۷۳ نفر در مراکز اقامتی رسمی، ۵۳ هزار و ۳۵۱ نفر در مراکز اقامتی غیررسمی، ۲۴ هزار و ۹۸۶ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هزار و ۶۵۹ نفر نیز در مراکز اضطراری گلستان اسکان یافتند.

به گزارش ایرنا، گلستان یکی از استان‌های شمالی و گردشگری ایران بوده که در کنار دریای خزر، کشور ترکمنستان، استان‌های خراسان شمالی، سمنان و دامنه‌های شرقی البرز و مازندران واقع شده و این روزها میزبان مسافرانی است که برای اقامت یا ادامه سفر این استان و مسیرهای آن را انتخاب کرده‌اند.

این استان با طبیعتی متنوع سرسبز و جنگل‌های درهم‌تنیده هیرکانی، آبشارهای متعددی دارد که با زیبایی چشم‌نواز و خیره کننده، جاذبه همیشگی برای طبیعت‌گردان به‌خصوص گردشگری نوروزی به شمار می‌روند.

گلستان واقع بین دو قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد به نگارستان ایران نیز شهر بوده و اقوام متعددی را در خود جای داده است که شامل فارس، ترکمن، سیستانی، ترک (آذربایجانی و قزلباش)، مازندرانی‌ ها، بلوج و قزاق ‌ها هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha