۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۲۲
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85427095
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عقب‌نشینی اتحادیه اروپا در برابر خواست کشاورزان معترض؛ لوایح حفاظت از محیط زیست کنار رفت

تهران-ایرنا- پس از ماه‌ها اعتراض کشاورزان در کشورهای اروپایی، مقام‌های اتحادیه اروپا از تصویب طرح حفاظت از محیط زیست صرف نظر کردند و به نظر می‌رسد چنن طرحی برای همیشه فراموش شود.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، در پی تظاهرات گسترده کشاورزان در اکثر کشورهای اروپایی، کمیسیون اروپا روز دوشنبه تصمیم گرفت اکثر طرح‌های این اتحادیه را برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و حفاظت از محیط زیست کنار بگذارد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار بود روز جاری طرح نهایی حفاظت از محیط زیست در این قاره را تصویب کنند ولی ظاهراً لوایحی از قبیل حفاظت از محیط زیست در اتحادیه اروپا برای همیشه کنار گذاشته شده است.

راب جتن وزیر آب و هوای هلند طی سخنانی در واکنش به لغو این لایحه گفت: در حال حاضر موقعیت تصویب چنین طرح‌هایی بسیار دشوار است.

وی با تاکید بر اینکه چنین طرح‌هایی ضروری است، گفت: اگر می‌خواهید به اقلیم طبیعی و دور از آلودگی برسیم، باید چشم انداز وسیع‌تری از حفاظت محیط زیست داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، برای تصویب طرح محیط زیست اروپا باید ۱۵ کشور از ۲۷ کشور اتحادیه اروپا به این لایحه رای مثبت می‌دادند که به نظر می‌رسد لهستان در آخرین ساعات مانده به تصویب طرح، به خاطر فشار کشاورزان خود را کنار کشید.

آنیکو رایز، وزیر محیط زیست مجارستان، روز دوشنبه گفت: حفظ انعطاف برای کشورهای عضو بسیار مهم است.

وقتی از رایز پرسیده شد که آیا کشورش می تواند دوباره موضع خود را تغییر دهد، گفت که نمی‌تواند قولی بدهد. در عوض بر اهمیت بخش کشاورزی در سراسر اروپا تاکید کرد.

زیر محیط زیست مجارستان گفت: ما باید واقع بین باشیم و همه شرایط را در نظر بگیریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha