۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85427010
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کثرت برنامه‌های فرهنگی و هنری مصداق فرهنگی بودن کردستان است

سنندج- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: بارش برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی در طول سال گذشته مصداق بارز فرهنگی بودن استان است.

به گزارش ایرنا، علی اصغر دریایی روز دوشنبه در گفت و گو با رسانه های استان در خصوص گزارش عملکرد برنامه ها و فعالیت های فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی استان در سال گذشته، اظهار کرد: بارش برنامه ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در همه عرصه ها از جمله هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی و سینما؛ فرهنگی شامل کتاب، رسانه و مطبوعات، شعر و ادبیات با ۱۶۸ برنامه و رویداد، برنامه ها و رویدادهای عرصه معنوی و دینی و قرآنی با محوریت مساجد سراسر استان با ۲۶۷ برنامه و رویداد از ویژگی های بارز فعالیت های سال گذشته بود.

وی افزود: برگزاری تمام جشنواره‌های دارای سابقه چندین ساله در استان در سال گذشته (تئاترخیابانی مریوان، تئاترکوردی سقز، تئاتر استانی، کنگره شعر عاشورایی قروه و شعر مرد میدان بیجار، موسیقی خیابانی کامیاران و هه‌لپه‌رکی بانه) با پیوست‌های فرهنگی از دستاوردهای بارز این رویدادها بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان اضافه کرد: ۲ رویداد ملی بسیار تاثیرگذار در عرصه آموزشی، هنری و قرآن در سطح ملی از نمودها و دستاوردهای برنامه‌های پارسال بود که اولین رویداد سی امین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران و دومین رویداد شانزدهمین مسابقات ملی قرآنی مدهامتان بود.

وی اولویت اول اداره کل ارشاد را تکریم و قدردانی از اهالی فرهنگی اعلام کرد و گفت: دیدار و تجلیل از ۹۲ نفر از شخصیت های فرهنگی و هنری در سراسر استان، دیدار چهره به چهره با ۷۷۲ نفر از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در راستای طرح مسائل و مشکلات از جمله برنامه های اجرا شده در این راستا است.

دریایی در بخش دیگری سخنان خود، اظهار کرد: دیدار اهالی فرهنگ و هنر با رئیس جمهور، سفر وزیر فرهنگ و ارشاد و معاونان وی به استان و دیدار با هنرمندان و شنیدن دغدغه ها و مسائل و مشکلات این قشر تاثیرگذار، از شاخصه‌های بارز عرصه فرهنگ و هنر استان در سال گذشته بود.

وی افتتاح و بازگشایی سه طرح و پروژه عمرانی عرصه‌ فرهنگ و هنر استان از جمله نگارخانه هنر شهر سنندج، پلاتوهای سقز و دیواندره با مجهز شدن به آخرین ابزار و سیستم‌های صوتی و نورپردازی را از دیگر شاخصه بارش‌های فرهنگی و هنری در عرصه توسعه فضاهای فرهنگی و هنری همه جانبه اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین با اشاره به خدمات صندوق اعتباری هنر کشور به هنرمندان گفت: پارسال ۲۲۱ نفر از اهالی فرهنگ و هنر استان از خدمات صندوق اعتباری هنر بهره‌مند شده و عضویت۶۵۲ نفر نیز تمدید شد و در حال حاضر۲ هزار و ۸۹۲ از آهالی فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنی استان از خدمات هنر کارت بهره‌مند هستند.

وی شاخصه دیگر فرهنگی و هنری برنامه‌های پارسال را حضور چندین اثر هنری در عرصه‌های هنرهای نمایشی، تجسمی و سینما در جشنواره های بین المللی، ملی و برون مرزی از جمله اقلیم کردستان عراق اعلام کرد.

دریایی در بخش دیگری از گزارش عملکرد فعالیت‌ها و دستاوردهای فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال گذشته گفت: از شاخصه های دیگر و نوآورانه عرصه فرهنگ و هنر با هدف شنیدن صدای مردم و اهالی فرهنگ و هنر در همه عرصه ها، برگزاری ۱۶ کرسی آزاداندیشی با حضور اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی در سراسر استان بود.

وی یادآور شد: همچنین در ارزیابی عملکرد سالیانه دستگاه های اجرایی استان، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان نیز در عرصه تبیین دستاوردها و اقامه نماز حائز رتبه برتر در سطح استان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha