۷ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۱۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85426983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۱ هزار تن گندم برای خراسان جنوبی تامین شد

۷ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۱۵
کد خبر: 85426983
۱۰۱ هزار تن گندم برای خراسان جنوبی تامین شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: ۱۰۱ هزار تن گندم با کیفیت سال گذشته برای تامین مصارف مردم به استان حمل شده‌ است.

میثم پیشدادیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این مقدار ۷۹ هزار تن گندم وارداتی از بنادر و ۲۲ هزار تن گندم با کیفیت از سایر استان‌ها بوده که در سیلوها و انبارهای دولتی و خصوصی برای تامین مصارف مورد نیاز استان ذخیره‌سازی شده‌ است.

وی افزود: به منظور تنظیم و کنترل بازار کالای‌های اساسی با توجه به مجوزهای ابلاغی حدود ۲ هزار و ۴۵۰ تن برنج، هزار و ۷۴۰ تن شکر در قالب طرح‌های مختلف تنظیم بازار، خانوار، ضیافت ماه رمضان، نذورات محرم و صفر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان زندان‌ها توزیع شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی اظهار کرد: سال گذشته واردات کالای اساسی شامل ۲ هزار و ۸۴۰ تن برنج، ۲ هزار و ۱۵۰ تن شکر انجام و در انبارهای استان برای تامین طرح‌های مختلف تنظیم بازار در طول سال ذخیره شده است.

وی با اشاره به تعداد ۹ هزار و ۷۰۰ نمونه گیری برای بررسی کیفیت ظاهری گندم در سالی که گذشت، گفت: بررسی آزمایش‌های کنترل کیفی تکمیلی ۵۱ مورد است، نتایج حاصل بیانگر مرغوبیت بالای گندم وارداتی و کیفیت نسبی گندم داخلی در شاخص‌های کیفی است.

پیشدادیان افزود: همچنین تعداد بازدید از کارخانه‌های آرد خراسان جنوبی در سال گذشته ۹۴ مورد بوده و در این مدت تعداد نمونه اخذ شده از انواع آرد تولیدی ۱۷۵ نمونه است.

وی همچنین از خرید ۱۸ هزار و ۷۹۵ تن گندم به ارزش بیش از ۲ هزار و ۸۲۴ میلیارد ریال در قالب پنج هزار و ۹۲۴ محموله خبر داد و گفت: این مقدار گندم از سه هزار و ۶۱۲ کشاورز خریداری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی بیان کرد: بیشترین خرید متعلق به شهرستان قاینات با ۲ هزار و ۸۷۶ تن سپس شهرستان‌های نهبندان با ۲ هزار و ۵۴۱ تن و خوسف با ۲ هزار و ۴۷۰ تن است.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل از آن حدود ۶۰ درصد رشد داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha