استاندار: کارگروه‌های جهش تولید در چهارمحال و بختیاری تشکیل می‌شود

شهرکرد – ایرنا – استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت تحقق شعار سال در استان گفت: کار گروه‌هایی در راستای جهش تولید با مشارکت بخشی مردم در بخش‌های مختلف در استان تشکیل و کار آن‌ها به صورت مستمر و دقیق دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز یکشنبه در نخستین نشست شورای اداری استان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور آیت الله رئیسی رییس‌جمهور برگزار شد، با تاکید بر تشکیل کارگروه در بخش جهش علمی افزود: استفاده بهینه از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان از جمله اولویت‌های مهم استان در سال‌جاری به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان می‌تواند در رشد تولید در حوزه‌های مختلف اثرگذار باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تشکیل کارگروه مسکن را از دیگر کارگروه‌های استان برای دستیابی به جهش مسکن عنوان کرد و گفت: بحث تولید انبوه و جهش مسکن تنها با مشارکت مردم امکان‌پذیر است.

حیدری ادامه داد: در این ارتباط استفاده از گروه‌های ساخت و بهره‌مندی از ظرفیت مردم برای رسیدن به جهش تولید مسکن باید در دستورکار قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تشکیل کارگروه توسعه دامداری را از دیگر کارگروه‌های هدف استان عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به افزایش تولید گوشت و تقویت دام در استان راه‌اندازی دامداری در مرکز شهرستان از دیگر اولویت‌های استان در سالجاری به شمار می‌رود.

وی در خصوص طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه(تکام) در روستاها افزود: این طرح به منظور توانمندسازی مردم روستا و بهره‌مندی از ظرفیت روستاها در وزارت کشور تعریف شده است.

حیدری با تاکید بر اینکه روستاها کانون تولید به شمار می‌روند، گفت: تشویق، تامین رفاه و رفع موانع و مشکلات از جمله الزاماتی است که باید فراهم شود تا روستاها به جایگاه اصلی خود دست یابند و به این صورت مهاجرت معکوس انجام شود.

رییس شورای اداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تولید انبوه و توسعه محصولات کشاورزی با استفاده از ظرفیت گلخانه‌ها، توسعه صنایع تبدیلی و ناحیه‌های صنعتی باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین ایجاد کارگروه توسعه بومگردی و گردشگری را از دیگر کارگروه‌های هدف استان برای رسیدن به جهش تولید عنوان کرد و گفت: تقویت و توسعه بومگردی و زیرساخت‌های گردشگری و صنایع دستی ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

حیدری با تاکید براینکه در راستای تحقق شعار سال باید به صورت هدفمند و با نقشه راه مشخص در مسیر توسعه سند پیشرفت و توسعه استان گام‌های اساسی برداشته شود، گفت: اگر این اصول با مشارکت مردم و مردمی‌سازی انجام شود می‌توان بر بسیاری از مشکلات موجود قائق آمد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به دستاوردهای این استان در رشد تولید و مهار تورم افزود: سال گذشته با همت مدیران دستگاه‌های اجرایی ریل‌گذاری خوبی در بخش‌های مختلف انجام شد و انتظار می‌رود امسال نیز با کار دقیق و مهندسی شده منویات رهبر معظم انقلاب در بحث جهش تولید با مشارکت مردم انجام شود.

وحدت و همدلی از قابلیت‌های سال ۱۴۰۲

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم و بارز سال گذشته وحدت و همدلی بین مدیران و مردم و برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور با وجود تهدیدهای دشمن بود که در مناسبت‌های مختلف در استان ظهور و بروز یافت.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود هجمه فرهنگی دشمن اما مردم با باورها و اعتقادات دینی خود حضور خودجوشی در آیین‌های مختلف از جمله عید غدیر و راهپیمایی‌ها از جمله راهپیمایی اربعین و ۲۲ بهمن داشتند.

وی یادآور شد: نامگذاری ۲۱ بهمن به نام روز چهارمحال و بختیاری از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از دیگر رخدادهای مهم این استان در سال گذشته بود که به این صورت برگ دیگری بر افتخارات این استان افزوده شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: سفر دور دوم رییس جمهور و هیات دولت به این استان و استقبال خودجوش مردم از آیت الله رییسی به عنوان یک شاخص تبدیل شد که از جمله دیگر رخدادهای سال ۱۴۰۲ بود.

حیدری کاهش تورم، نرخ بیکاری، فعال شدن بسیاری از طرح‌های نیمه تمام و راکد و افتتاح بسیاری از آن‌ها که به عنوان پیشران به شمار می‌روند از جمله تامین آب پایدار، فعالیت تعداد قابل توجهی از کارخانه‌ها و بنگاه‌های راکد با مشارکت مردم را از جمله دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

وی اظهار داشت: با وجود تمام دست‌اندازی‌های دشمن برای خوب برگزار نشدن انتخابات از جمله انفجار در ۲ شریان گازی استان، اختلال در فیبرنوری و شریان‌های ارتباطی، حادثه تروریستی کرمان و شاهچراغ، اما این رخداد سیاسی مهم با آرامش و امنیت کامل برگزار و بار دیگر هوشیاری مردم موجب سرافکندگی دشمن شد.

جذب اعتبارات مهمترین برنامه مدیران

استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت جذب اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های در دستور کار را مورد تاکید قرار داد.

حیدری یادآور شد: سال گذشته با جذب به موقع اعتبارات طرح‌های نیمه‌تمام و راکد قابل توجهی در استان اجرایی و به سرانجام رسید و انتظار می‌رود این رویه در سالجاری نیز به عنوان یک اولویت در دستور کار مدیران اجرایی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت جذب کامل اعتبارات سفر دور نخست هیات دولت به چهارمحال و بختیاری گفت: جذب اعتبارات و اجرای تعهدات وزارتخانه‌ها مربوط به دور دوم سفر هیات دولت به این استان از جمله اولویت‌های کاری مدیران در سالجاری باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری برضرورت پاکدستی، کار جهادی، جذب نیروی انسانی توانمند، وحدت و همدلی و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم برای تحقق شعار سال تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش ایرنا، سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha