استاندار اردبیل: تولید تنها راه رفع گرفتاری‌های اقتصادی کشور است

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با بیان اینکه تنها راه رفع گرفتاری‌های اقتصادی در کشور تولید است، گفت: ساختارهای حاکمیتی برای حمایت از تولید در استان فراهم شده است و هیچ عذر و بهانه‌ای از سوی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدحامد عاملی روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان اردبیل با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام " جهش تولید با مشارکت مردمی" از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: مسائل و موضوعاتی که مقام معظم رهبری در قالب شعار سال به آن اشاره می‌کنند مسائل راهبردی است و ایشان بر اساس شرایط روز جامعه آنچه مایه عزت کشور شده و می‌تواند مشکلات را برطرف کرده و مسائل را حل کند، به عنوان شعار سال مطرح می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه رفع گرفتاری‌های اقتصادی در کشور مساله تولید است، افزود: فعالیت‌ها و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در کنار ماموریت‌هایی که دارند باید حول حمایت از تولید باشد و لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی این موضوع را از همین ابتدای سال در دستور کار قرار دهند.

مقام عالی دولت در استان اردبیل با تاکید بر لزوم توجه و توجیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از تولید و تحقق شعار سال اظهار کرد: لازم است مدیران دستگاه‌ها تا قبل از ۲۰ فروردین ماه طی جلسات و نشست‌هایی اهمیت این شعار را در دستگاه‌های زیر مجموعه خود تبیین کرده و برای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

عاملی با بیان اینکه هرکسی در مسیر تولید گام بردارد، وظیفه داریم از او حمایت و پشتیبانی کنیم، گفت: امروز تمامی مجموعه‌های ساختار حاکمیت در استان آماده حمایت از تولید هستند و هیچ عذر و بهانه‌ای از دستگاه‌های اجرایی قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل تولید در استان به صورت مستمر با حضور نمایندگان تمامی بخش‌های استان برگزار می‌شود ، علاوه بر این مجموعه بازرسی و دستگاه قضایی هم از بخش تولید حمایت می‌کند و اگر مدیری احساس می‌کند در تحقق شعار سال مانعی وجود دارد موضوع را از طریق دبیرخانه این ستاد و یا معاونت امور اقتصادی استانداری مطرح کند تا برای حل آن اقدام شود.

استاندار اردبیل اضافه کرد: ممکن است مسائل حقوقی و قضایی موضوع حمایت از تولید را با شکل مواجه کند که در این زمینه هم کمیته حمایت قضایی از تولید در دادگستری استان تشکیل شده که جلسات آن به صورت مستمر برگزار می‌شود ، در این حوزه هم این آمادگی وجود دارد تا برای رفع موانع موجود چاره‌اندیشی شود.

عاملی ادامه داد: علاوه بر این در اداره کل بازرسی استان هم کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری فعال است و اگر مواردی لازم است در این کمیته مطرح شود موضوع را سریع منتقل کنید تا اقدامات لازم در دستور کار قرار بگیرد.

وی در ادامه شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان را از دیگر ظرفیت‌های موجود برای رفع موانع حمایت از تولید در استان برشمرد و گفت: اگر لازم است تفاسیری از قانون شود که دست دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از تولید باز شود و اگر در این زمینه به مصوباتی نیاز هست، این شورا هم آماده همراهی و حمایت است.

مقام عالی دولت در استان اردبیل خاطرنشان کرد: علاوه بر این شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی هم به صورت مستمر تشکیل می‌شود و در جلسات این شورا موانع قانونی بهبود کسب و کار مطرح می‌شود و می‌تواند مشکلات موجود را از پیش پای دستگاه‌های اجرایی در حمایت از تولیدکنندگان بردارد.

استاندار اردبیل یادآور شد: در مجموع در سطح استان پنج دستگاه اجرایی آماده حل مشکلات دستگاه‌های اجرایی در راستای حمایت از تولید هستند و با توجه به این ظرفیت‌ها هیچ عذر و بهانه‌ای از سوی دستگاه‌ها قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌ها به طور مستقیم در امر تولید دخیل هستند اما برخی وظیفه پشتیبانی دارند و زیرساخت‌های تولید را فراهم می‌کنند ، لازم است همه دستگاه‌های مرتبط با تولید به طور ویژه به این مساله نگاه کرده و برای تحقق شعار راهبردی سال تلاش کنند.

عاملی اضافه کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی مسئول مشخصی را برای پیگیر مشکلات و مسائل تولیدکنندگان انتخاب و معرفی کنند تا تولیدکننده هنگام مراجعه معطل نماند و کار وی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

مقام عالی دولت در استان اردبیل با تاکید بر لزوم تسریع و تسهیل مسائل مرتبط با تولیدکنندگان از سوی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی گفت: سال گذشته منشور ۱۰ ماده‌ای در حمایت از تولید ابلاغ شده است که لازم است امسال هم مفاد این منشور مجددا ابلاغ و یادآوری شود تا بخش تولید در استان روند مطلوبی داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات مربوط به تولیدکنندگان تصریح کرد: کمک به بخش تولید برای همه ما تکلیف است و مسئولان باید احساس مسئولیت کنند و در یک ارتباط تنگاتنگ کارها را حل و فصل کنند. در عین حال اگر اختلاف نظری وجود داشته باشد ما آماده کمک و حل آن هستیم.

استاندار اردبیل در پایان با تاکید بر لزوم تحول واقعی و عینی در عملکردها افزود: برنامه‌های سال جدید در چهارچوب برنامه‌های کلان تدوین و در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با حضور دستگاه‌های اجرایی تدوین می‌شود ، در عین حال لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی هم برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند تا وظایف خود را به صورت موثر انجام دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha