فعالیت سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری تقویت می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: احتمال تقویت فعالیت سامانه بارشی استان تا اوایل دوشنبه شب وجود دارد.

مهران چراغ‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی و با توجه به اُفت ناگهانی فشار هشت تا ۱۰ میلی‌بار در سطح ایستگاه‌های استان، تقویت بارش‌ها به‌طور متناوب در روز تا اوایل شب در سطح استان انتظار می‌رود.

وی افزود: موج بارشی از نیمه شب تا ساعات اولیه صبح روز سه‌شنبه با آهنگ ضعیفی به فعالیت خود در برخی مناطق به‌ویژه نوار غربی چهارمحال و بختیاری ادامه می‌دهد و صبح سه‌شنبه از استان خارج خواهد شد.

چراغ‌پور تصریح کرد: به‌دنبال فعالیت این سامانه تا ساعت ۹:۳۰ روز دوشنبه میزان بارش‌ها در شهرکرد ۳۵.۶ میلیمتر، در بروجن ۴۰.۱ میلیمتر، در لردگان ۶۳.۷ میلیمتر، در کوهرنگ ۶۰.۶ میلیمتر با سه سانتیمتر برف، در اردل ۴۳.۳ میلیمتر، در فارسان ۳۰.۳ میلیمتر، در سامان ۲۴.۸ میلیمتر، در بن ۱۷.۷ میلیمتر، در شلمزار مرکز شهرستان کیار ۵۰.۲ میلیمتر، در فرخ‌شهر ۲۵ میلیمتر، در مال‌خلیفه مرکز شهرستان فلارد ۸۸.۸ میلیمتر، در سورشجان شهرستان شهرکرد ۲۴.۴ میلیمتر، در بلداجی شهرستان بروجن ۵۰.۲ میلیمتر، در ایلبگی شهرستان سامان ۱۹.۴ میلیمتر، در دوآب‌صمصامی شهرستان کوهرنگ ۳۴.۲ میلیمتر، در بازفت شهرستان کوهرنگ ۳۷.۳ میلیمتر و در خانمیرزا ۴۷.۶ میلیمتر ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رودخانه زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha