۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85426691
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به «دیرالبلح»

تهران- ایرنا- منابع فلسطینی از شهادت ۲۲ فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به دیرالبلح در مرکز غزه خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از المیادین، منابع فلسطینی از افزایش آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به دیرالبلح خبر دادند و اعلام کردند که ۲۲ نفر در جریان این حملات به شهادت رسیده اند.

خبرنگار الجزیره از شهادت ۶ نفر بر اثر بمباران شهرک حمد در شمال خان یونس در جنوب غزه به دست صهیونیست‌ها خبر داد.

از سوی دیگر منابع بیمارستانی در غزه از تداوم محاصره بیمارستان «الامل» و جمعیت هلال احمر در غرب شهر خان یونس خبر دادند.

منابع وابسته به هلال احمر فلسطین نیز بیان کردند: نیروهای اشغالگر بیمارستان الامل در خان یونس را محاصره و همه ورودی های آن را بسته اند.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره از انتقال شماری مجروح به بیمارستان اروپایی در غزه به دنبال حمله اشغالگران به منطقه عبسان در خان یونس خبر داد.

این درحالی است که منابع فلسطینی اعلام کردند که شمار زیادی زن و کودک در مجتمع درمانی شفا درغزه منتظر خروج از آن پس از محاصره هشت روزه این مرکز از سوی اشغالگران و ماندن بدون آب و غذا و قرار گرفتن زیر حملات، هستند.

همزمان تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح همچنان ادامه دارد و یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد: تا زمانی که توافقی در زمینه آتش بس برقرار نشود، اسرائیل گزینه ای غیز از حمله به رفح ندارد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین روز گذشته اعلام کرد که با گذشت ۱۷۰ روز از حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه آمار شهدای فلسطینی به ۳۲ هزار و ۲۲۶ نفر افزایش یافته است و طی این مدت ۷۴ هزار و ۵۱۸ فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی مجروح شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha