افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی سال گذشته در استان سمنان رقم خورد

سمنان- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: جوجه ریزی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با ۱۴۰۱ در استان افزایش ۲۰ درصدی داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا قاسمی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: جوجه ریزی از ۲۶ میلیون قطعه در سال ۱۴۰۱ به ۳۱ میلیون قطعه در ۱۴۰۲ افزایش یافت.

وی ابراز کرد: میزان جوجه‌ریزی اسفند سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه بود که فروردین امسال به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه افزایش یافت که نشان از افزایش ۱۰۰ درصدی تولید است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: تامین کالای اساسی از جمله شکر، برنج و گوشت، وظیفه و رسالت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است و بر این اساس، تمهیدات لازم برای تامین کالاهای اساسی اندیشیده شد.

این مسوول اضافه کرد: ۲ هزار تن سهمیه شکر برای واحدهای صنعتی، ۱۵۰ تن برای واحدهای صنفی و ۲۶۸ تن برای خانوار، به منظور حفظ آرامش بازار استان تامین شد.

وی ادامه داد: ۲ هزار تن سهمیه شکر واحدهای صنعتی استان سمنان در بهمن و اسفند تامین و جذب شد و سهمیه ۱۵۰ تنی شکر واحدهای صنفی برای تهیه شیرینی، زولبیا و بامیه اختصاص یافت که ۶۰ تن جذب شد و بقیه در روزهای آتی توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: سهمیه شکر خانوارها در استان سمنان ۲۶۸ تن تا کنون در نظر گرفته شد که ۱۶۸ تن جذب شد و ۱۰۰ تن در روزهای آینده توزیع می‌شود.

قاسمی افزود: روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۱۴ تن گوشت مرغ گرم و ۸۴ تن گوشت مرغ منجمد و ۷۱ تن گوشت گوساله منجمد در بازار پیش از نوروز در استان سمنان عرضه شد.

وی اظهار کرد: ۸۰ تن گوشت گوسفندی منجمد برای استان سمنان تامین شده بود که ۱۵ تن توزیع شد و باقیمانده برای تامین نیاز در مبارک رمضان، در شب‌های قدر و عید سعید فطر توزیع می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: ۲۵۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب برای تنظیم بازار شب عید این استان تامین شد که در ۷۶ غرفه فروش نیمی از آن به فروش رفت.

۴۹۹ واحد با ظرفیت ۱۴ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۹۷۴ قطعه در بخش صنعت طیور استان سمنان فعال است. از مجموع واحدهای فعال در زمینه صنعت طیور در استان سمنان ۳۸۶ واحد مربوط به پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۹ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۸۰۰ قطعه است.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha