معاون استاندار خراسان‌شمالی: تحقق شعار سال نیازمند تقویت بخش خصوصی است

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی گفت: تحقق شعار سال نیازمند تقویت بخش خصوصی و بهره مندی از ظرفیت تشکل های فعال اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، ناصر فخرموحدی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: شعار سال در سال های اخیر با رونق تولید و جهش تولید گره خورده است که این امر نشان‌ از پیشران بودن موضوع اقتصاد دارد.

وی افزود: بر این اساس نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری برگزار و مقرر شد، برنامه مدون برای شناسایی زمینه های جهش تولید به استاندار خراسان شمالی ارایه شود.

فخرموحدی اعتماد سازی را لازمه های تحقق شعار سال و مشارکت مردم در جهش تولید عنوان کرد و گفت: فراهم کردن زمینه بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت تشکل های فعال اقتصادی از دیگر الزامات در این زمینه است.

وی با تاکید بر کاهش زمان صدور مجوزهای سرمایه گذاری و شناسایی زنجیره های تولید، اظهار کرد: ۱۳ زنجیره راهبردی در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۲ زنجیره تولید شامل تولید گوشت قرمز و تولید فرش دستباف در سطح ملی مصوب شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی، آشنایی با شیوه های تامین مالی برای اجرای طرح های سرمایه گذاری را از دیگر الزامات برای جهش تولید برشمرد.

فخرموحدی با اشاره به بهبود جایگاه خراسان شمالی در شاخص های اقتصادی، گفت: نرخ تورم خراسان شمالی سال گذشته از رتبه چهار به ۲۰ در میان استان ها رسید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی، شعار سال جدید را «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام کردند.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha