استاندار: سمنان جزو پنج استان با کمترین تصادفات منجر به فوت در نوروز است

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به وسعت راه‌های این استان و حجم سفرهای نوروزی، گفت: سمنان جزو پنج استان دارای کمترین تصادفات منجر به فوت در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: کاهش ۵۰ درصدی تصادف های منجر به فوت با وجود افزایش مسافران نوروزی در جاده‌های استان سمنان رقم خورد که نشان از عملکرد مطلوب بخش‌های مختلف از جمله حوزه‌های انتظامی و امدادی است.

وی ادامه داد: استان سمنان در سال گذشته رخداد مهم انتخابات را تجربه کرد که طبق گزارش‌ها سمنان جزو پنج استان دارای افزایش مشارکت انتخاباتی بود.

استاندار: سمنان جزو پنج استان با کمترین تصادفات منجر به فوت در نوروز است

استاندار سمنان گفت: براساس گزارش‌ها میزان مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات ۱۴۰۲ بیش از ۶ و ۶ دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری بود.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳مبنی بر«جهش تولید با مشارکت مردم»، اضافه کرد: تحقق شعار امسال با محوریت مردم از اولویت‌های استان سمنان است.

هاشمی بیان کرد: سمنان جزو استان‌های دارای کمترین نرخ تورم در سال گذشته بود و امسال نیز رشد تولید و کاهش نرخ تورم با اهتمام پیگیری می‌شود.

این مسوول اظهار کرد: ۱۰۰ درصد مصوبات سفر آیت الله ابراهیم رئیسی به استان سمنان در آبان ۱۴۰۰ اجرایی و عملیاتی شد و اکنون برای دور دوم سفر آمادگی وجود دارد.

استاندار سمنان تاکید کرد: تحقق طرح نهضت ملی مسکن، تامین آب پایدار و نظارت بر بازار عرضه کالاهای اساسی و پیگیری تحقق مصوبات سفر شهرستانی مدیران ارشد استان سمنان در سال پیش رو مدنظر مدیران باشد.

توجه ویژه به سرمایه‌گذاری خارجی

استاندار سمنان گفت: جذب سرمایه‌گذار خارجی و برنامه‌ریزی برای سفر تیم اقتصادی این استان به خارج از کشور با هدف جذب سرمایه‌گذار در ۱۴۰۳ مورد توجه ویژه باشد.

وی بیان کرد: استان سمنان در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته لاید بهتر عمل می‌کرد و امسال باید جبران این مساله مورد توجه ویژه باشد.

وی اضافه کرد: سلامت اداری، کار جهادی و پرهیز از درگیری با مسایل حاشیه‌ای، رشد تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی در زمینه مقابله با اعتیاد و کاهش تصادفات در سال پیش‌رو پیگیری شود.

گستره جاده های استان سمنان به اندازه جاده‌های ۶ استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان عبور می کند، در زمان اوج سفرها در هر ۶۰ دقیقه به طور متوسط بیش از یکهزار و ۲۰۰ خودرو از محورهای استان سمنان عبور می کند که با این حجم قابل توجه تردد، واژگونی خودرو یکی از رویدادهای تلخ در محورهای سمنان محسوب می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha