مدیرکل ورزش یزد: ۹۱ درصد مصوبات ستاد ساماندهی جوانان استان اجرایی شد

یزد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: ۹۱ درصد مصوبات ستادهای ساماندهی امور جوانان در سال گذشته با همکاری مسئولان و همراهی جامعه هدف در استان اجرایی شد.

" زهیر حاجی حسینی " روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال ۶ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان تشکیل که در تمامی آنها شخص استاندار حضور داشت و امور بررسی و اقدامات لازم با همکاری دیگران به عمل آمد.

وی همچنین از تشکیل ۶۰ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سایر شهرستان‍‌های استان با حضور موثر و فعال فرمانداران و سایر اعضا خبر داد که در نوع خود در سطح کشور بی‌نظیر است و امسال با قوت و درایت همچنان در یزد و مناطق پیگیری و انجام می‌گیرد.

این مسئول گفت: در حوزه ازدواج و خانواده سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد بنحوی که در زمینه تسهیلات ازدواج جوانان پرداخت ۸۸ درصد محقق شد و ۲۱۱ کارگاه آموزشی و دوره‌های تخصصی و همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ مشاوره رایگان ارائه شد.

حاجی حسینی گفت: دوره استانی تربیت خانواده با حضور ۱۲۰ نفر از مشاوران روانشناس ،دوره ملی دانش افزایی مشاوران و روانشناسان ،برپایی نمایشگاه ازدواج ،جشن‌های وصال و فیلم کوتاه زندگی از جمله دیگر اقدامات شاخص این حوزه در استان بوده است.

مدیرکل ورزش یزد: ۹۱ درصد مصوبات ستاد ساماندهی جوانان استان اجرایی شد

وی گفت: به غیر از برنامه‌های متعدد در طول سال گذشته فقط در هفته جوان نیز بیش از ۴۰۰ برنامه کاربردی و شاخص توسط سازمان‌های مردم نهاد، اداره کل و ادارات شهرستان‌ها اجرا که با استقبال خوب جامعه هدف و خانواده‌ها مواجه گردید.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد افزود: جمعیت جوان استان ۳۲۷ هزار و ۲۰۰ نفر است که سعی شده تعداد مراکز مشاوره به ۱۴ مرکز افزایش یابد و همچنین۱۲۲ سازمان مردم نهاد فعال را ساماندهی و از ظرفیت بالقوه آنها در مسیر تعالی و رشد جوانان بهره‌مند می‌شویم.

حاجی حسینی یادآور شد:ما در استان با توجه به ایده‌های خلاق و کاربردی و همچنین حس مشارکت بالا در بحث اشتغال جوانان در کشور جایگاه مناسبی را به خود اختصاص دادیم و تولید و ایده‌پردازی در این استان سندی بر کمترین نرخ بیکاری است.

استان یزد بیش از ۵۰ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و بیش از ۶۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha