نداشتن زنجیر چرخ مسافران را در گردنه چری کوهرنگ گرفتار کرد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز بارش سامانه بارشی از ظهر امروز گفت: بارش شدید برف در گردنه چری کوهرنگ و مرغملک تعدادی از مسافرانی که زنجیر چرخ به همراه نداشته‌اند را گرفتار کرده است.

روح الله غلامی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: یکی از دلایل ماندن مسافران در جاده‌های سخت گذر (چری و شاه‌منصوری) استان نداشتن به همراه نداشتن زنجیر چرخ است.

وی اظهار داشت: به همراه داشتن زنجیر چرخ به خصوص برای عبور از گردنه‌های چری و شاه‌منصوری در این شرایط جوی الزامی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری جاده‌ای و گزارش‌های رسیده از راهداران مستقر در راهدارخانه‌ها و گشت‌های سیار در تمام محورهای ارتباطی استان بارش باران و در گردنه‌ها نیز بارش برف گزارش شده است.

وی اضافه کرد: تمام محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری با وجود بارش باران و برف باز اما به دلیل شدت بارش تردد به کُندی انجام می‌شود.

غلامی تاکید کرد: با توجه به لغزندگی معابر؛ رانندگان باید احتیاط لازم را داشته باشند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: این اداره‌کل عهده‌دار حفظ و نگهداری، پشتیبانی و بازگشایی ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۸۸ کیلومتر راه روستایی و در مجموع ۳ هزار و ۷۷۲ کیلومتر کل‌راه‌های استان به منظور تسهیل در امر تردد روان جهت ناوگان حمل‌ونقل جاده‌های درون و برون استانی است.

غلامی با اشاره به استقرار ۴۲ گروه راهداری در جاده‌های ارتباطی استان، اظهار داشت: ۴۵۰ نفر نیروی انسانی و ۲۹۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین، سنگین و تراکتور برف‌روب برای راهداری زمستانه استان ساماندهی شده است.

بیشتر بخوانید:

به گزارش ایرنا، پیشتر اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری فعال شدن یک سامانه بارشی و رگبار شدید باران را برای استان از اواسط وقت یکشنبه پیش بینی کرده بود. براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری؛ این سامانه بارشی که به همراه رگبار شدید باران، رخداد تگرگ، رعد و برق و وزش باد شدید است تا روز دوشنبه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha