هزار و ۲۰۰ گردشگر از موزه صنایع‌ دستی اردبیل بازدید کردند

اردبیل - ایرنا - معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: در تعطیلات عید امسال هزار و ۲۰۰ گردشگر نوروزی از موزه صنایع‌ دستی مرکز استان بازدید کرده اند و بازارچه‌های تولیدات این رشته هنری روزهای پررونقی را شاهد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، توحید دلاورقوام روز یکشنبه با حضور در نمایشگاه صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: این موزه خردادماه سال ۱۴۰۲ در بنای تاریخی حمام شیخ صفی الدین اردبیلی افتتاح شد و آثار ارزشمندی مربوط به هنرمندان قدیمی و هنرمندان حال حاضر استان در این مجموعه به نمایش گذاشته شده است.

او افزود: با توجه به فعالیت بازارچه‌های صنایع‌ دستی استان در ایام عید نوروز، گردشگران نوروزی استقبال چشمگیری از بازارچه‌ها داشته‌اند و فروشگاه‌های صنایع‌دستی سراسر استان فعال است.

وی ادامه داد: علاوه بر فروشگاه‌های متفرقه، هم‌اکنون چهار بازارچه متمرکز صنایع‌ دستی در استان فعال هستند که از آن جمله می‌توان به بازارچه صنایع‌ دستی اردبیل، خلخال، مشگین‌شهر و نمایشگاه صنایع‌ دستی نمین اشاره کرد.

طبق اعلام معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، ۳۰ هزار هنرمند در صنایع دستی این استان در ۶۰ رشته صنایع دستی فعالیت می‌کنند و در جهان بیش از ۳۵۰ رشته صنایع دستی وجود دارد که نیمی از این رشته‌ها در ایران فعال و از این تعداد ۶۰ رشته صنایع دستی در استان اردبیل فعال است.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

استان گردشگرپذیر اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و صنایع دستی از جاذبه‌های مورد پسند گردشگران این خطه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha