۱۲ نفر طی ایام نوروز در حوادث رانندگی استان اردبیل جان باختند

اردبیل - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل اعلام کرد: ۱۲ نفر طی ایام تعطیلات نوروز در حوادث رانندگی جاده‌ای این استان جان باختند.

دکتر سعید مهری روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، تعداد مصدومان حوادث ترافیکی ایام عید نوروز امسال در استان را ۳۸۹ نفر اعلام کرد و گفت: در طرح سلامت نوروزی امسال ۱۷ بیمارستان دولتی استان به همراه ۱۰۵ مرکز بهداشت و مراکز جامع سلامت در حال خدمات رسانی به شهروندان است.

وی تعداد تماس با شماره تلفن ۱۱۵ اورژانس در استان اردبیل در تعطیلات نوروز را ۶ هزار و ۵۹۳ مورد اعلام کرد و افزود: در این مدت ۲ هزار و ۳۵۳ مورد ماموریت توسط عوامل اورژانس در سطح استان انجام شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل با اشاره به مراجعه ۵۶ هزار و ۸۴۶ نفر به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این استان طی ۲ هفته اخیر بیان کرد: در مدت اجرای طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تاکنون، تعداد ۴۸ هزار و ۷۷۱ نفر بیمار به صورت سرپایی در بخش‌های اورژانس خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: یک‌هزار و ۷۰۶ مورد از این مراجعات مربوط به موارد و مشکلات قلبی و ۷۳ مورد نیز مربوط به سکته مغزی مراجعان بوده است.

دکتر مهری اضافه کرد: همچنین در این مدت، هشت هزار و ۷۵ نفر در مراکز فعال اورژانس استان بستری شده و تحت درمان و مداوا قرار گرفتند.

وی همچنین گفت: در تعطیلات نوروز امسال در استان اردبیل ۵۳۳ مورد جراحی اورژانسی و ۷۸۲ مورد جراحی عادی انجام شده و علاوه بر این ۱۷۷ فرد بیمار به مراکز درمانی مجهزتر اعزام شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل از پیش‌بینی و سازماندهی ۴۵۰ کارشناس، تکنسین و پزشک اورژانس برای اجرای طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ در این استان خبر داد و افزود: این نیروها فعالیت خود را به صورت شبانه‌روزی در ۶۶ پایگاه جاده ای و شهری از روز ۲۴ اسفندماه آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: در مجموع بیش از ۱۱۰ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه موتورلانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد برای مدیریت حوادث و ارائه خدمات اورژانسی در استان در تمام ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانه‌روزی آماده‌سازی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha