دستگیری سارقان لوازم خودرو در دریاچه چیتگر/ موبایل قاپ منطقه خاوران در چنگال قانون

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و سابقه دار خودرو در گشت زنی های انتظامی خبر داد و گفت: متهمان به ۲۰ فقره سرقت محتویات خودرو اعتراف کردند.

به گزارش ایرنا از پلیس، سرهنگ علی قاسم پور روز یکشنبه اظهار کرد: چهارم فروردین ماه ماموران کلانتری ۱۸۱ چیتگر در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، در محدوده بلوار" میعاد دریاچه چیتگر در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ با دو سرنشین که در حال زاغ زنی خودروهای پارک شده بودند مواجه شده و ماموران دستور ایست وسیله نقلیه مذکور را صادر کردند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: سارقان خودرو پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی از محل متواری و به هشدارهای پلیس اعتنایی نکردند.

وی با اشاره به آغاز عملیات تعقیب و گریز ادامه داد: ماموران پلیس با ایجاد طرح مهار و با استفاده از قانون بکارگیری سلاح، پس از طی مسافتی در نهایت موفق شدند خودرو را متوقف و هر دو متهم را دستگیر کنند.

سرهنگ قاسم پور اضافه کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات خودرو و ۲۰ فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کردند و از خودرو متهمان سه دستگاه تلفن همراه سرقتی، دو قبضه سلاح سرد، ۲۰ عدد سوئیچ، یک عدد زاپاس، سه عدد جک خودرو، ۲ عدد ایسیو کامپیوتر، یک عدد ضبط به همراه پنل آن که همگی سرقتی بوده و آلات و ادوات سرقت کشف شد.

وی افزود: متهمان پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت در همین راستا به شهروندان توصیه کرد: از پارک کردن خودروی خود در معابر خلوت و تاریک خودداری نمایید و در صورت امکان آن را در محلی که دوربین مداربسته وجود دارد پارک کنید.

دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای خودرو در شهرک لاله

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ نیز در خبری از دستگیری ۲ سارق حرفه ای خودرو در گشت زنی های انتظامی خبر داد.

سرهنگ حسین مافی اظهار کرد: چهارم فروردین ماه ماموران کلانتری ۱۴۱ شهرک گلستان در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، در محدوده شهرک لاله در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودروی سواری پراید مشکی با دو سرنشین که در حال زاغ زنی خودروهای پارک شده بودند مواجه شده و ماموران سارقان را تحت نظر گرفتند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: سارقان خودرو پس از دقایقی توقف کرده و اقدام به سرقت محتویات از داخل یک خودرو کردند که در همین حین ماموران پلیس طی یک عملیات غافل گیرانه هر دو متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ مافی اضافه کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات خودرو و سرقت مشابه دیگر اعتراف کردند و از خودرو متهمان ۲ حلقه لاستیک، ۲ عدد رینگ، یک عدد جک و یک ضبط به همراه پنل آن که همگی سرقتی بوده و آلات و ادوات سرقت و مقداری مواد مخدر کشف شد.

وی افزود: متهمان به مرجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری زورگیر سابقه دار

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری زورگیر سابقه دار و تحت تعقیب که با تهدید سلاح سرد از شهروندان زورگیری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ محمدرضا موسوی اظهار کرد : در روز سوم فروردین ماه شکایتی مبنی بر زورگیری به دست کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب رسیده و ماموران با بازبینی فیلم‌ دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی چهره زورگیر شده و جهت بررسی و دستگیری متهم اعزام شدند.

وی گفت: ماموران پس از حضور در محل مشاهده نمودند متهم حدودا ۴۵ ساله بوده که به محض رویت ماموران پا به فرار گذاشت که ماموران به سرعت برای دستگیری زورگیر وارد عمل شدند و در یک عملیات هدفمند متهم را خلع سلاح و زمینگیر کردند.

وی افزود: در بازرسی بدنی متهم یک قبضه سلاح سرد و دو دستبند پلاستیکی، یک عدد باتوم فنری و یک عدد چاقو جیبی کشف گردید و متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ موسوی به مردم توصیه نمود که از دست گرفتن وسایل قیمتی و در معرض دید عموم قرار دادن جواهرآلات خودداری نموده و در صورت برخورد با موارد زورگیری سریعا پلیس را در جریان بگذارند.

دستگیری موبایل قاپ منطقه خاوران

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری سارقی که از شهروندان موبایل قاپی می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ رسول بهرامی اظهار کرد: تیم عملیاتی کلانتری ۱۱۴ غیاثی در حال گشت زنی در خیابان خاوران بودند که یکی از شهروندان سراسیمه به آن ها مراجعه نموده و اظهار نمود که دستگاه تلفن همراه وی به سرقت رفته است و مشخصات ظاهری سارق را به ماموران پلیس بیان نمود.

وی گفت: ماموران پلیس دقایقی بعد به فردی مطابق با بیانات شاکی برخورد نموده و وی را تحت نظر گرفتند.

به گفته وی، ماموران مشاهده نمودند که متهم دائما در حال زاغ زنی بوده که به وی مشکوک شده و به سرعت برای دستگیری متهم وارد عمل شدند و متهم به محض رویت خودروی گشت متواری شد.

وی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: ماموران در یک عملیات منسجم و پلیسی سارق را دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از متهم یک دستگاه تلفن همراهی که لحظاتی قبل سرقت کرده بود کشف شد.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: متهم که از اتباع افغانی بوده در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کرده و پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ بهرامی اضافه کرد: شهروندان با رعایت توصیه های پلیسی در محل های عمومی و پرتردد ترجیحا از تلفن همراه استفاده نکرده یا از هندزفری استفاده کنند و از دادن تلفن همراه خود به افراد غریبه خودداری نمایند تا از وقوع این نوع سرقت جلوگیری کنند.

دستگیری موبایل قاپ پایانه جنوب

جانیشن رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت از دستگیری سارقی که از شهروندان موبایل قاپی می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ اردشیر نادری افزود : فردی در پایانه جنوب به یکی از متصدیان آنجا یک دستگاه تلفن همراه ارائه کرده و درخواست باز کردن قفل تلفن همراه را داشته است. در ادامه متصدی به فرد مشکوک شده و از باز کردن قفل امتناع کرده و به پلیس خبر میدهد.

وی گفت: ماموران پلیس به سراغ متصدی آمده و پس از شرح ماجرا، ماموران سراغ فیلم های دوربین‌های مداربسته رفته و چهره فرد مشکوک را شناسایی می‌کنند.

به گفته سرهنگ نادری، پس از شناسایی چهره متهم، به دنبال یافتن وی، گشت زنی را شروع می‌کنند، پس از دقایقی فرد موردنظر را پیدا کرده و سپس اقدام به دستگیری وی می‌کنند و در استعلام از تلفن همراه مشخص می‌شود، سرقتی است.

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: با انتقال سارق به کلانتری، او به جرم خود و همچنین موارد مشابه موبایل قاپی و سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد ضمن اینکه از سارقان سابقه دار است.

سرهنگ نادری تاکید کرد: شهروندان با رعایت توصیه‌های پلیسی در محل‌های عمومی و پرتردد ترجیحا از تلفن همراه استفاده نکرده و یا از هندزفری استفاده شود تا از وقوع این نوع سرقت جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha